دردسرهای جدید مربی تیم ملی دوچرخه سواری؛

اتهامی از نوع "هل دادن ورزشکار" به المپیک

رقابت های المپیک ریو نزدیک است و جامعه دوچرخه سواری هنوز درگیر برخی از اتفاقات پبرامون مدیر تیم های ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،ایران در رشته جاده سه سهمیه کسب کرده است .به این منظور  چهار مرحله برای انتخاب رکابزنان برگزیده برگزار شد و در نهایت 8 نفر برای مرحله نهایی انتخاب شدند و این روز ها در اردو های مستمر ومسابقات در حال آماده سازی قبل از المپیک قرار دارند.

در این میان برخی رکابزنان در خصوص حواشی اخیر مبنی بر به اصطلاح هل دادن محمد اسماعیل چایچی در مسابقات توسط مدیر تیم های ملی! حنشیه های اخیر را برای مدیر فنی تیم ملی ایجاد کرد و به نوعی یک چالش جدی قبل از المیک را بوجود آورد.
 
مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:امیر زرگری در مسابقات انتخابی حضور نداشت،این رکابزن از راه دور صحبت هایی کرده است.اینکه زمانی زرگری یکی از بهترین دوچرخه سواران ایران بوده حرفی نیست اما من هم در سال 1988 یا (1366) به المپیک کره اعزام شدم ودر زمان خودم جزو بهترین ها بودم.  این دلیلی ب نیست که سخنانی بر زبان برانم که واقعیت ندارد و موجب بی انگیزه شدن بعضی جوانان شوم.البته صحبت های زرگری در حدی نیست که بخواهم جوابی به آن بدهم.همه مدال آسیایی و المپیک دارند اما این موجب نمی شود که قضاوت نادرست کنند.  
 
وی در خصوص اینکه عده ای از رکابزنان گفته بودند که چایچی پشت دوچرخه پسرش در مسابقات قهرمان کشوری مهریز با ماشین او را هل می داده است بیان کرد:محمد اسماعیل چایچی سال گذشته به مسابقات آسیایی مالزی اعزام شد و مدال نقره کسب کرد. اگر این رکابزن ضعیف بود مطمئنا در آنجا نمی توانست مدال بگیرد.اگر ادعایی دارند می توانند روی این قضیه بایستند و من با دلیل و مدرک حرف خواهم زد تا اعتبار و شخصیت هر کدام از آنها زیر سوال برود.

 وی گفت:رکابزنان منتخب تا اواخر خرداد  در مسابقات ژاپن و کره خواهند بود.سپس اردوی یک ماهه ای دراروپا برای آنها برگزار خواهیم کرد.همچنین به خاطر اینکه نفرات نتیجه ها و امتیازات نزدیک به هم داشتند و مجبور شدیم نفرات بیشتری را انتخاب کنیم زیرا نباید حق کسی ضایع شود. در تست گیری هایی که در آینده انجام می شود حذف و اضافه صورت گیرد.
 
وی افزود: مسابقات باشگاهی هم در حال برگزاری است و برای المپیک آماده خواهند شد. امیدوارم که هرچه بهتر برای حضور در المپیک 2018 ریو حضور پیدا کنیم.
 
چایچی در ادامه ابراز کرد: هم اکنون زمان انتخاب و اعزام تیم های ملی است. ما در این مدت آنقدر زحمت کشیده ایم که جزو 5 فدراسیون برتر شدیم و این جزو کارهای خوبی بود که در فدراسیون دوچرخه سواری انجام دادیم. همچنین شرایط مالی فدراسیون مناسب نیست و داریم با حداقل ها کار می کنیم.در مدت حداقل بیست و اندی سال مدال طلا برای فدراسیون کسب کردیم و جزو فدراسیون های برتر شناخته شده ایم.
 
وی در خصوص اینکه علیرضا حقی طی صحبت هایش در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا گفته بود امکانات کم بود و مسافت طولانی را بعد از تمرین مجبور شدیم تا محل مسابقات پیاده روی کنیم تاکید کرد:برای مسابقات قهرمانی آسیا ما باید برای علیرضا حقی تاکسی لیموزین تهیه می کردیم تا در مسیر نوشابه لیموزین هم باز کرده و میل کنند تاخوششان بیاید.این پول تمام بچه های دوچرخه سواری است.بنده با پول بیت المال نمیتوانم برای هر رکابزن یک تاکسی کرایه کنم.باید به نحو مطلوب از پولب که در اختیارمان بود استفاده می کردیم.
 
چایچی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: در مسابقات آسیایی محمد رجبلو آنفولانزای سختی گرفت و من خودم بغلش کردم و به بیمارستان رساندمش که موجب بیماری خودم هم شد. به این خاطر تماس گرفتم و علیرضا حقی را برای حضور در مسابقات سریع به ژاپن فرستادند.اما هر کجا منافع شخصی شان به خطر می افتد حرف کذب بر زبان می رانند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد:برای من بین محمد اسماعیل چایچی و محمد قادری یا رکابزن حاجی زاده که به تازگی این ورزشکار با استعداد را کشف کردیم هیچ تفاوتی نمیکنند.من به کسی باج نخواهم داد.سال 2018 بهترین رکابزنان را برای شرکت در مسابقات اعزام خواهیم کرد.
 
چایچی اظهار کرد:حتی در مسابقات آسیایی علیرضا حقی در دور آخر 5 ثانیه عقب بود و من به او گفتم ،اگر نمی گفتم نمی توانست جبران کند. مستند و شاهد این مسئله هم هست که حتی در پایان مسابقات به نزد من آمد و تشکر کرد.من در مسابقات وجدانم در اولویت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار