پروژه غیرعادی اینترنت 6600 کیلومتری زیردریای فیس‌بوک و مایکروسافت علیه کیست؟

فیس‌بوک و مایکروسافت پروژه غیر عادی کابل کشی زیردریایی از ویرجینیا تا آتلانتیک را کلید زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی‌هایی که با فیس‌بوک و مایکروسافت کار می‌کنند به جای پرداخت پول پهنای باند به شرکتهای واسط می‌توانند به زودی خدمات اسنادی و کلود مایکروسافت و یا خدمات تصویری فیس‌بوک را بدون واسطه در آن سوی اقیانوس دریافت کنند چرا که در پروژه 6600 کیلومتری آتلانتیک، دیتا میان کاربران از ویرجینیا تا اسپانیا با سرعت بالاتر و هزینه کمتر منتقل خواهد شد.
 
طبق پروژه موسوم به MAREA نقل و انتقال دیتا به 160 ترابایت در ثانیه می‌رسد و بیشترین حجم نقل و انتقال دیتا بین دو سر اقیانوس را در طول تاریخ اینترنت خواهیم دید.
 
این اولین بار نیست که غول‌های آی‌تی ، خود، مستقیما وارد بیزینس پهنای باند می‌شوند. گوگل با پروژه «گوگل فیبر» نمونه اعلای آن محسوب می‌شود و یا گوگل و فیس بوک در حال توسعه اینترنت بالنی هستند. مایکروسافت نیز سالهاست در پروژه‌های نقل و انتقال اینترنت زیردریا با شرکتهای بزرگ در حال مشارکت و همکاری است.
 
در ویرجینیا هم فیس‌بوک و هم مایکروسافت دیتاسنتر دارند و در آن سوی اقیانوس نیز Telefonica متعلق به اسپانیا شریک سوم است که زیرساخت telxius را برای این کار مهیا می‌کند. پروژه از آگوست استارت رسمی خورده و سال بعد آماده بهره‌برداری می‌شود تا اسپانیا به جای انگلیس مرکز و هاب اصلی میلیون‌ها کاربر آسیایی و افریقایی باشد.
 
واقعیت این است که بعد از لو رفتن داستان مانیتورینگ کل اینترنت توسط GCHQ که از آمریکا به انگلیس می‌رود، برخی غول‌های آی تی مانند مایکروسافت و ... به این فکر افتاده‌اند تا از زیر یوغ انگلیس بیرون بیایند و اولین آلترناتیو، خطوط زیردریا به سوی اسپانیا است که می‌تواند امن تلقی شود  وبدین ترتیب ضمن کاهش هزینه‌ها می‌توانند استقلال خطوط خود را تضمین کنند.
 
1.6 میلیارد کاربر فیس بوک در روز میلیاردها عکس نگاه کرده و جابجا می‌کنند، مایکروسافت نیز در محیط کلود دیتای سنگینی را برای کاربران خود لود می‌کند و اگر این دو بتوانند خط مستقلی را برای خود تعریف کنند، می‌توانند جوابگوی امنیت و نقل و انتقال امن دیتا بین کاربران خود بدون واسطه باشند.


منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.