کنایه‌های سراج به قطعه "کجایی" محسن چاووشی + فیلم

برنامه تلویزیونی «دورهمی» از هفته آینده با تغییراتی شگرف در بخش نمایشی و دکور به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه تلویزیونی «دورهمی» که پنجشنبه شب با نقل مکان گروه نمایشی همراه بود، در برنامه جمعه و شب گذشته (شنبه) میزبان مهمان‌هایی چون هومن برق نورد، حجت اشرف‌زاده و همچنین شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون و حسام‌الدین سراج خواننده قطعه «بزرگراه همت» بود.
 
مهران مدیری در شب گذشته با پرداختن به موضوع اوقات فراغت به گفتگو با شیلا خداداد و حسام‌الدین سراج نشست و در ابتدا به تغییرات اساسی «دورهمی» در سری جدید اشاره کرد و گفت: از هفته آینده برنامه تلویزیونی «دورهمی» با تغییراتی اساسی در بخش نمایشی، گروه بازیگران و طراحی جدید دکور به روی آنتن خواهد رفت.
 
در ابتدای برنامه شیلا خداداد به عنوان اولین مهمان وارد صحنه شد و از روزهای اوقات فراغت خود گفت: من همیشه در اوقات فراغتم ورزش می‌کنم، کتاب می‌خوانم و حالا که این روزها سامیار پسرم به دو سالگی رسیده زمان بیشتری دارم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تک فرزند است، عنوان کرد: اوقات فراغتم را در کودکی همیشه بازی می‌کردم و مادرم من را به کلاس‌های مختلف می‌فرستاد.
 
خداداد با بیان اینکه در کودکی موسیقی هم کار می‌کرد، افزود: در حال حاضر تمرکزی بر موسیقی ندارم و این اتفاق در زمان بچگی‌ام بود و  حالا موسیقی را دنبال نمی‌کنم.
 
وی درباره آشنایی خود با مسعود کیمیایی و اولین بازی خود در سینما گفت: من در داروخانه بودم و آقای کیمیایی به من گفت که برای بازی در پروژه جدیدشان همکاری داشته باشم. قرار شد با خانه ما تماس بگیرند و اجازه من را از پدر و مادرم برای بازیگری کسب کنند و حالا 17 سال است که من با اجازه خانواده‌ام بازیگر هستم.
 
کنایه‌های سراج به قطعه «کجایی» محسن چاووشی
 
خداداد با اشاره به کارگردانی فیلمسازان مطرح سینما و تلویزیون بیان کرد: ایرج قادری، حسن فتحی، بهروز افخمی و ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله کارگردان‌هایی هستند که همکاری با آنها بسیار لذت‌بخش است.
 
در ادامه این گفتگو شیلا خداداد به آشنایی خود با همسرش اشاره کرد و گفت: من رفتم بینی‌ام را عمل کنم و بعد از چند سال که برای بهبودی بیشتر به مطبشان برگشتم، از خانواده‌ام خواستگاری کرده بود.
 
خداداد در خصوص کم کاری این روزهای خود در سینما و عرصه بازیگری گفت: در سال‌های اول زندگی همسرم از من خواست بیشتر به زندگی برسم و بعد از آن هم سامیار پسرم به ما اضافه شد و باید از پسرم مراقبت می‌کردم اما کم کم همسرم مشوق من شده و بیشتر از من دوست دارد که من به عرصه بازیگری برگردم.
 
وی به بازی خود در مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» اشاره کرد و از روزهایی گفت که مردم او را بیشتر از قبل شناختند.
 
بازیگر سریال «مسافری از هند» با ابراز خرسندی از گرفتن نخل طلا برای فیلم سینمایی «فروشنده» به بازی تحسین برانگیز ترانه علیدوستی و تیم حرفه‌ای این فیلم سینمایی اشاره کرد و به گروه بازیگری و اصغر فرهادی کارگردان این اثر تبریک گفت.
 
همچنین در ادامه این گفتگو مهران مدیری بنا به رسم همیشگی برنامه، تیم سازنده فیلم سینمایی «فروشنده» را به «دورهمی» دعوت کرد و برای این موفقیت در سینمای ایران به آنها تبریک گفت.
 
خداداد درباره طرفداری خود از تیم استقلال بیان کرد: من که همیشه استقلالی هستم و از طرفدار‌های این تیم فوتبال اما در بین بازیگران سینمایی در جوانی از طرفدارهای نیکی کریمی بودم.
 
شیلا خداداد در پایان با بیان اینکه اگر بخواهم چیزی را در جهان تغییر بدهم تمام کردن جنگ و خونریزی در جهان است، اظهار داشت: ترجیح می‌دهم با جمع کردن کودکان کار و فرستادن آنها به مدرسه و خاتمه دادن به جنگ و خونریزی، جهان را تغییر بدهم.
 
در ادامه برنامه پس از اجرای استندآپ کمدی مهران مدیری، حسام‌الدین سراج وارد صحنه «دورهمی» شد و از خاطرات روزهای کودکی و اوقات فراغتش در تابستان گفت.
 
وی ادامه داد: من پدر مهربانی داشتم و ایشان اهل موسیقی و ادبیات و روحانی و همیشه مشوق من در عرصه موسیقی و تلاوت قرآن بودند و من را از همان کودکی با سازهای ایرانی و نوای قاریان بزرگ آشنا کردند.
 
سراج در آستانه رسیدن به سن 60 سالگی از راز موفقیت و جوانی خود گفت: باید از همسرم و خانواده‌ام تشکر کنم که در همه سختی‌ها همراه من بودند و همانطور که خود شما هم می‌دانید، کنار آمدن با یک هنرمند سخت است و این جای قدردانی دارد.
 
کنایه‌های سراج به قطعه «کجایی» محسن چاووشی
 
خواننده قطعه «بزرگراه همت» با ابراز تاسف برای موسیقی پاپ کشورمان در خصوص سطحی‌نگری در انتخاب ترانه‌های موسیقی توضیح داد: من موسیقی خوب را دوست دارم و فرقی بین انواع موسیقی‌ها نیست اما متاسفانه در ایران اشعاری که برای موسیقی پاپ انتخاب می شود بسیار سطحی هستند و ملودی‌ها با ریتم و کیفیت بسیار پایینی ساخته می‌شود. بعضی از اشعار ارزشش از یک صحبت محاوره‌ای هم کمتر است، ما در حقیقت فرهنگ و ادبیات خودمان را در آثار موسیقایی نشان می‌دهیم. فرهنگی که متعلق به فعلیت این اجتماع و جوانان است، جوانان ما باید مولانا و سعدی را با این آثار درک کنند نه با آوردن دو خط با این مضمون که «عزیزم کجایی؟ دقیقا کجایی؟».
 
سراج در ادامه با پاسخ به سوالات کوتاه مهران مدیری از حال خوب خودش و رفتن به طبیعت و شنیدن موسیقی خوب گفت و همچنین چند کلامی در مورد قدرشناسی و شکرگذاری پروردگار بیان کرد.
 
گفتنی است؛ حسام‌الدین سراج خواننده سنتی کشورمان در پایان چند بیتی را به صورت زنده اجرا کرد و سپس مهران مدیری با اجرای ادامه استندآپ کمدی با موضوع اوقات فراغت به تفاوت نسل ها و تفاوت اوقات فراغت جوان ها و نوجوانان اشاره کرد و اولین قرعه کشی برنامه تلویزیونی «دورهمی» را به اجرا در آورد.
 
 
گزارش از: محدثه نعمتی

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
اهنگ عزیزم کجایی از محسن عزیز بسیار دلنشین و تاثیر گذار بوده و به دل همه اقشار نشسته
Germany
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
این روزها اظهارنظرشخصی خودراگفتن اونم جلوی میلیونها نفر مدشده آقای محترم جناب سراج عقیده شخصیشونا درمورددیگران واسه خودشون نگهدارن تعریف نکنه مشکلی نداره اما نقد باعث دلخوری هواداران وخود طرف میشه چون متاسفانه درایران جنبه نقد کردن وجودنداره آقای سراج وآقای رامبدجوان نبایددربرنامه پربیننده نامی منتقدانه ازآقایان پاشایی وچاووشی به زبون می آوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
در جواب اون دوستی که فرمودند استاد فقط اظهار نظر کردن باس عرض کنم درسته ایشون اظهار نظر کردن.اما یادمون نره که کجا اینکارو انجام دادن:جلو دوربینی که میلیون ها بیننده قراره این نظرو ببینن و بشنون.واسه اظهار نظر کردن تو یه همچین سطحی لازمه با یه دید وسیع و خالی از احساسات شخصی به موضوع نگاه کرد.حتی اگه آقای سراج کارای زیبای محسن عزیز که آثار بزرگان ادبیات ایران رو به بهترین شکل ممکن خونده بود، نشنیده باشن،چشم پوشی کردن از قسمت های زیبای همین قطعه "کجایی" و صرفا اشاره کردن به یک بند " عزیزم کجایی؟!!"یعنی کوته فکری،یعنی اغماض،یعنی حسادت و یعنی اینکه ایشون اظهارنظر نکردن بلکه خواستن خودشونو تخلیه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
اقای سراج بهتره به جای این حسادت ورزی ها یکم به قوی تر کردن کار های خودشون بپردازن
یاد اقای مایلی کهن و اقای کی روش افتادم:دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
آقای سراج آهنگ های خواننده محبوب دوست داشتنی چاوشی را نمی تواند درک کند
Seychelles
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
همین یک کلمه شدکنایه ب چاوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
خیلی ناراحت شدم در مورد شعر جناب چاووشی این طور گفتن .این که من آهنگ چاووشی گوش میدم ربطی به این نداره که حافظو می خونم یا نه برعکس عاشق شعر های حافظ هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
بهتر و زیباتر بود که حسام الدین سراج انتقاد کلی از موسیقی پاپ میکردند و اشاره به خواننده خاصی نداشتند.چون سبک کردن سبک،صدا،شعر یا معنای شعرباعث ناراحت شدن طرفداران اون خواننده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
فقط استاد محمدرضا شجریان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
استاد سراج نماد فرهنگی کشور ما هستند . ایشون خود عارف ایران زمینند.روی سخن استاد چیز دیگه ای بود . برخی سطحی نگر بد برداشت کرده اند .
با ندعی مگویید اسرار عشق و مستی ... تا بی خبر بمیرد در درد خودپرستی .
زنده و پاینده باد حضرت استاد سراج .
گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند ...
جرم اش این بود که اسرار هویدا میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
من مطمئن نیست ایشان موسیقی را درک کرده باشند ولی مطمعنم که قدرت درک تزانه ها را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
دوست عزیز اون چیزی که آدم رو به احترام به یک نفر وامیداره ادب و شخصیت هست،نه تحصیلات
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
خیلی بده برای کسب محبوبیت دیگرانو بکوبیم !!!
وقتی اطلاعات ناقصی داریم بهتر نظر ندیم
اتفاقا مردم ما به اشعار بزرگان فارسی علاقه بیشتری هم دارن و میشه گفت که شاید یکی از دلایل محبوبیت چاووشی همین بوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
خیلی هم شعرش قشنگه صدای آقای چاوشی هم حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
باید ترانه ی خواننده پرطرفدار باشه اگه بری بهترین متنو بنویسی اما شنونده نداشته باشی بهتره ک نخونی.آقای چاوشی شنودشو داره مثل ده نمکی که بیننده شو داره...
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
راست میگه دیگه یعنی چی عزیزم کجایی.دقیقا کجایی.دقیقا سر خیابون.مسخره ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
دوستان توجه داشته باشند جناب استاد سراج در اواخر دهه 60 دانشجوي دكتراي معماري بودن كه تعدادشان در كل كشور انگشت شمار بودند خواهشا در باره ايشان از ادبيات درستي استفاده نماييد . سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
عزیزان یه خورده جنبه شنیدن نظرات دیگران را داشته باشید وتااین حد جبهه گیری نکنید.آقای سراج نظرشون رو گفتند. وقتشه که ما ایرانیها ازاینهمه احساساتی گری دست برداریم که عامل بدبختی ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
شعرهایی که آقای چاووشی براآهنگاش انتخاب میکنه اکثراً از شعرای معروف وخوب ایران زمین هستن.بیشترنظرآقای سراج به حسادت شباهت داره تاانتقاد!!!محسن چاووشی بی نظیره وخیلی دوس داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
آقای سراج فرهنگ خودشونو نشون دادن. کسی آهنگ سنتی گوش نمیده. سنتی خون ها محبوبیتی ندارن. حتی همایون شجریان هم داره به پاپ نزدیک میشه. توهین به چاوشی یک جواب دندان شکن داره که در آینده این پاسخ داده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
درود بر مهران مدیری
Germany
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
این آقا بهتره بقیه آهمنگهای محسن رو هم گوش می کرد.از وحشی بافقی هم آهنگ خونده برا همون سریال اما مهم نبوده برای ایشون چون فقط کجایی رو گوش دادن . ای کاش از کارهایی که خودش کرده می گفت ( اینطوری دیگه حرفی برای گفتن نداشت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
دم همراه اول و مهران مدیری گرم برا جوایزشون که حق به حقدار رسید..اگه خودم اون جوایزو برنده میشدم انقد خوشحال نمیشدم که اون دوتا خانواده برنده شدن.ان شاالله مبارکشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
دم همراه اول و مهران مدیری گرم برا جوایزشون که حق به حقدار رسید..اگه خودم اون جوایزو برنده میشدم انقد خوشحال نمیشدم که اون دوتا خانواده برنده شدن.ان شاالله مبارکشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
اینجور که سن آقای مدیری آب میری احتمالا تا 15،16سال دیگه بتونه تو انتخابیه تیم امید شرکت کنه؛)اما خدایی دمش گرم کارش عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
اینجور که سن آقای مدیری آب میری احتمالا تا 15،16سال دیگه بتونه تو انتخابیه تیم امید شرکت کنه؛)اما خدایی دمش گرم کارش عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
اینجور که سن آقای مدیری آب میری احتمالا تا 15،16سال دیگه بتونه تو انتخابیه تیم امید شرکت کنه؛)اما خدایی دمش گرم کارش عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
درود بر سراج عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
واقعا موسیقی پاپ بسیار جلف وبی محتوا سطحی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
آقای مدیری بایددراستفاده ازکلمات بی ادبی در داستانسرایی پرهیزکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
هیچ کدوم از خواننده های حال حاضر و مشهور به اندازه چاووشی از مولانا و شهریار و خیام نخوندن
-
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
به نظر من وقتی جناب چاووشی محبوبترین و محبوبترین و محبوبترین خواننده ایران هستن در سبک خودشون ، آقای سراج نمیتونن در خصوص صدا و شعر ایشون اظهار نظر کنن.اول برن یکم تحقیق کنن ببینن جناب چاووشی چه آلبومهایی روانه بازار کردن بعد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
بر اساس کودوم نظر سنجی جناب چاوشی محبوب ترین شدن
هیچ وقت چاوشی رو با استاد سراج مقایسه نکنید
چاوشی تو پاپ هم از نظر کار خیلی پایین تر از خیلی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
جان تازه و تحول خندوانه و بعد دورهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
صحبتهاي استاد سراج بسيار عالي بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
درود بر حضرا استاد حسام الدین سراج .
استاد خود نماد شخصیت عارف و والا هستند.پاینده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
آقای مدیری و تیم همراهشان جان تازه ای به تلوزیون بخشیدند
آخرین اخبار