حجت‌الاسلام علوی:

نماز وسيله‌ای برای فحشازدايی و منكرزدايی در جامعه است

وزیر اطلاعات گفت: نماز وسیله‌ای برای فحشازدایی و منکرزدایی از جامعه است.

نماز وسيله‌ای برای فحشازدايی و منكرزدايی در جامعه است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي يكشنبه (9 خرداد 95) در گردهمايي تقدير از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه خيلي از گرفتاري‌هاي ما از زماني شروع شده است كه از اقيانوس عظيم الهي فاصله گرفته‌ايم، اظهار كرد: آن زماني كه روحانيون براي مردم از قرآن سخن مي‌گويند مردم هم نسبت به اين موضوع احساس ميل و رغبت دارند. امام رضا (ع) فرموده‌اند: «آن كسي كه امر ما را احيا و زنده كند مشمول رحمت الهي قرار مي‌گيرد».

وی در ادامه با اشاره به حديثي ديگر از حضرت رسول (ص) فرمودند: از حضرت سوال شد كه چگونه مي‌شود كه امر شما را احيا كرد و چه راهي وجود دارد؟ حضرت فرمود: اين است كه علوم ما را ياد بگيرند و آن را به مردم آموزش بدهند. اگر مردم محاسن و زيبايي كلام ما را ببينند از ما تبعيت مي‌كنند و اين جزء ويژگي كلام الهي است.

وزير اطلاعات تاكيد كرد: كلام خداوند در بين مردم درخشندگي خاصي دارد و ما بايد اين معارف الهي را در دسترس همگان قرار بدهيم. خداوند در مورد اقامه نماز يك سلسله فراخوان‌هايي دارد و از جمله آنها اين است كه به يكسري سلسله آياتي اشاره مي‌كند مثل اينكه اقامه نماز، ذكات، امر به معروف و نهي از منكر داشته باشيد. شما خوشبختانه در اين عرصه هم خود فعال هستيد و ديگران را به اين امر دعوت مي‌كنيد.

علوی در ادامه با بيان اينكه اصل تاسيس حكومت اسلامي براي رسيدن به اين است كه اهداف الهي در زمين جاري و ساري شود، گفت: خداوند همگان را به اين امر دعوت مي‌كند كه در زمين به اجراي عوامر الهي بپردازند. لقمان حكيم نيز در توصيه حكيمانه به فرزند خود مي‌گويد كه صدايت را بلند نكن و نماز به پا دار و به امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بپردازد. خداوند خطاب به پيامبر مي‌گويد به بندگان بگو نماز به پا دارند و سايرين را نيز در پنهان و آشكار به اين امر دعوت كنند.

وی در ادامه با اشاره به اين موضوع كه انسان مي‌تواند از صبر و نماز توان و نيرو بگيرد، خاطرنشان كرد: انسان با روزه و نماز مي‌تواند به خوش‌رفتاري و صبر و شكيبايي برسد و از اين امر به عنوان سرمايه آخرت خود استفاده كند. ما نبايد به اينكه كساني كه در اين عرصه ما را به تمسخر مي‌گيرند اعتنايي داشته باشيم. كساني كه دين را به بازيچه مي‌گيرند نبايد با آنها دوستي داشته باشيم.

وزير اطلاعات در ادامه افزود: اينكه ما در جامعه به ساخت مسجد بپردازيم و نماز را اقامه كنيم همه اينها يك هدف‌هايي هستند كه در نهايت بايد به خدا برسيم. نماز يك وسيله و ابزاري براي فحشازدايي و منكرزدايي از جامعه است و از طريق نماز ذكر و ياد خدا در جامعه جاري و ساري مي‌شود. اگر نماز نتواند دل‌ها را تغيير بدهد هيچ اثر و ارزشي ندارد. رسول اكرم (ص) در حديثي مي‌فرمايند: «كسي كه نمازش اين تاثير را نداشته باشد و از فحشا و منكر دور نشود جز اينكه بين او و خدا فاصله مي‌افتد اثر ديگري ندارد». نماز بايد انسان را از ناپاكي‌ها دور كند.

علوی يادآور شد: ذكر خدا وقتي در دل‌ها جا مي‌گيرد انسان به آرامش مي‌رسد و با آرامش انسان بهتر مي‌تواند فكر كند و آنچه كه فرهنگ را شكوفا مي‌كند آرامش و ايمان افراد جامعه است.

وي يادآور شد: در وزارت اطلاعات يكي از رسالت‌هاي ما ايجاد امنيت و آرامش در جامعه است. ما مي‌خواهيم علاوه بر اينكه انسان‌ها امنيت و آرامش دارند، اين امر را حس كنند كه هيچ خطري هم آنها را تهديد نمي‌كند و از آرامش خاطر برخوردار هستند. از اين طريق مغز آنها شروع به فعاليت مي‌كند و به سمت تكنولوژي‌هاي عظيم و پيشرفته حركت مي‌كند. رسول اكرم(ص) در حديثي مي‌فرمايند: «نه‌تنها امنيت كفايت نمي‌كند بلكه در جامعه بايد نشاط و شادابي نيز وجود داشته باشد و در اين نشاط و شادابي پيشرفت افراد جامعه فراهم مي‌شود».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار