شیراز؛

معدوم کردن بیش از 35 میلیارد ریال داروی غیرمجاز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از معدوم سازی بیش از 35 میلیارد ریال داروهای غیرمجاز کشف شده از ابتدای امسال تاکنون در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر حسین نیک نهاد با اشاره به آسیب های غیر قابل جبران این داروها و خطرهای فراوان آن ها برای مردم، اضافه کرد: به دلیل بررسی هوشمندانه عرضه دارو ها و مكمل ها در داروخانه ها، مردم تنها از این مراكز، اقلام دارویی و مكمل های دارویی و غذایی و مكمل های بدنسازی و سایر فرآورده های دارویی را تامین کنند و به هیچ عنوان با مصرف اینگونه داروها، سلامت خود به خطر نیندازند.
دکتر نیک نهاد با بیان اینکه بیشتر این داروها شامل داروهای سقط جنین، مخدر و محرك های مغزی، مكمل های چاقی و لاغری و داروهای جنسی بوده است، ادامه داد: عده ای برای كسب منافع مالی فراوان، سلامت مردم را نشانه رفته اند و  موارد زیادی از شكایت های دارویی در این زمینه دریافت شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه از افزایش بازرسی های این معاونت خبر داد و گفت: متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای به مقامات قضایی معرفی می شوند.  
او گفت: در این مدت، هشت واحد صنفی عرضه و فروش داروهای غیرمجاز، تقلبی و قاچاق تعطیل شده است كه تعطیلی این واحدهای صنفی در شهر شیراز، در پی بازرسی كارشناسان این معاونت غذا و دارو با همراهی پلیس اماكن انجام شد و پس از كشف داروهای مخدر، سقط جنین و محرك های مغزی و مكمل های بدنسازی، با صدور مجوز از سوی مقام های قضایی معدوم شد.
دکتر نیک نهاد اضافه کرد: به دلیل خطرهای فراوان و جبران ناپذیر عرضه و فروش این داروها به ویژه بر روی جوانان و نوجوانان، بازرسی های هدفمند از سوی كارشناسان این حوزه و با همکاری پلیس به صورت گسترده در سطح استان فارس در حال انجام است و با قوت استمرار دارد.  
داروهای کشف شده با دستور مراجع قضایی معدوم شد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار