ساری،

تلاش برای تسریع در سند دار شدن موقوقه ها

کارگروه مشترک تسریع در سند دار شدن موقوفه های مازندران در آمل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دراین کارگروه با بیان اینکه تشکیل این کارگروه و تصمیم های عملیاتی آن به روند صدور سند مالکیت برای بقاع متبرکه وموقوفه های استان شتاب خواهد بخشید افزود: درسال گذشته با پیگیری های انجام شده برای 746 موقوفه و بقاع متبرکه به مساحت بیش از 20 هزار هکتار و 20 هزار رقبه در استان سند مالکیت صادر شد که درمقایسه با سال 93 افزایش هفت درصدی داشته است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه از مجموع حدود 13 هزار موقوفه و حدود 180 هزار رقبه وقفی در مازندران تاکنون برای حدود 60 درصد سند مالکیت صادرشده است گفت: با روند فعلی و تعاملی که برای صدور سند مالکیت دراستان وجود دارد، می توان برای سنددار شدن باقیمانده موقوفه های استان امیدوار بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران هم دراین نشست با اشاره به اینکه شهرستانهای آمل، بابل، قائمشهر و ساری بهترین عملکرد را در صدور سند مالکیت موقوفات داشتند گفت: برای امسال این اداره کل درتلاش است تا حدود 9 هزار رقبه وقفی استان را سند دار کند.

محمد حسن بهادر افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران پارسال برای بیش از 41 هزار هکتار از عرصه بقاع متبرکه وموقوفات مازندران سند صادر کرد و بیش از 20 هزار هکتار نیز درسال 94 سند دار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.