قزوين؛

پرداخت تسهيلات به واحدهای نيمه فعال

استاندار قزوين از پرداخت تسهيلات به واحد های نيمه فعال ، غير فعال و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ فريدون همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت : در سطح ملی برای 10 هزار واحدصنعتی با 16 میلیارد تومان اعتباربرنامه ریزی شده که سهمیه استان از این تعداد 400 واحد است .

پرداخت تسهيلات به واحدهای نيمه فعال
استاندار افزود : جلساتی برای راه اندازی این واحها با بانک ها برگزار کرده ایم و به دنبال نتیجه گیری از آن هستیم .

وی اضافه کرد :  از سوی مسئولین کشوری قول مساعد داده شده است که اگر این 400 واحد به خوبی راه اندازی و فعال شود سهمیه سایر استان هایی که نتوانند از عهده این کار برآیند به قزوین داده شود .

استاندارقزوین با اشاره به میزان تسهیلات در نظرگرفته شده برای این واحد های صنعتی گفت : برای واحد های کوچک یک میلیارد ، واحد های متوسط دو میلیارد و واحد های بالای  60 درصد پیشرفت فیزیکی سه تا سه و نیم میلیارد تومان اختصاص می یابد .

وی همچنین افزود : همچنين 356  پروژه بالای 60 درصد پيشرفت فيزيكی  برای استان تعریف شده که قرار است برای اجرا ، بین بانک ها توزیع شوند .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قزوین  هم در این نشست از اجرای دو طرح خبر داد .

به گفته پرزحمت ، شرکت گلدیران یکی از ان دو طرح است که با راه اندازی ان در شهرک کاسپین ، یک هزار دستگاه ماشین لباسشویی روزانه  تولید خواهد شد .

وی افزود : با اجرای این طرح برای 220 نفر اشتغال ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همچنین راه اندازی شرکت مس طارم با هدف تولید یک تن مس در سال ،  دیگر طرح در دست اجرا  بیان کرد .

پرزحمت  ادامه داد : این طرح با 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای 450 نفر اشتغال ایجاد می کند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یادآور شد : سال گذشته 375 میلیون دلار صادرات داشته ایم که باید این میزان امسال به 800 تا یک میلیارد دلار برسد .

مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست گفت : برای امسال 74 پروژه تعریف کرده ایم .

وی هزینه این پروژه ها را 400 میلیارد تومان بیان کرد و گفت : نیمی از آن به صورت تسهیلات است .

معصومی فر مديركل صداو سيمای استان قزوين هم در اين نشست برای تبليغات جاذبه های استان برای جذب گردشگر و سرمايه گذار اعلام آمادگی كرد .

در افشانی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استاندار قزوين هم در اين نشست پيشنهاد داد تا مجتمع های خدماتی بين راهی با ارائه وايفای رايگان و پخش كيليپ چند ثانيه ای ، قزوين را به گردشگران معرفی كنند.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار