بان کی مون حمله به صلح‌بانان را در مالی محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت، حمله تروریستی مرگبار به پنج صلح‌بان این سازمان را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، و شورای امنیت روز یکشنبه حمله تروریستی مرگبار در مرکز مالی را که به کشته شدن پنج صلح بان سازمان ملل متحد منجر شد، محکوم کردند.

بر اساس گزارش های اولیه، حمله افراد مسلح ناشناس به یک کاروان سازمان ملل در حدود 30 کیلومتری غرب سواره در منطقه موپتی در مرکز مالی، به کشته شدن پنج صلح بان از توگو و زخمی شدن شدید یک نفر دیگر منجر شد.

سخنگوی بان کی مون در بیانیه ای اعلام کرد :«دبیر کل سازمان ملل متحد به خانواده های این پنج صلح بان که در راه صلح جان خود را از دست دادند و همچنین دولت و مردم توگو تسلیت می گوید.»
وی خاطر نشان کرد :« بان کی مون اقدام سریع برای دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت را خواستار است.» 

این سخنگو افزود: «بان کی مون بار دیگر یادآور می شود که حملات علیه صلح بانان بر اساس حقوق بین الملل باید جنایت جنگی تلقی شود.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای جداگانه این حمله تروریستی را به شدت محکوم و به خانواده های قربانیان و همچنین دولت توگو و مینوسما تسلیت گفتند و با آنها ابراز همدردی کردند.

در این بیانیه آمده است:« اعضای شورای امنیت از دولت مالی خواستند به سرعت در خصوص این حمله تحقیقات انجام دهد و عاملان آن را دستگیر و محاکمه کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است :« آنها تاکید کردند حملات علیه صلح‌بانان باید بر اساس حقوق بین الملل جنایت جنگی در نظر گرفته شود.»

این بیانیه می افزاید آنها همچنین بار دیگر تاکید کردند تروریسم در همه اشکال آن، یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

مینوسما آوریل 2013 میلادی از سوی  شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد شد. ماموریت مینوسما حمایت از روند سیاسی در مالی و انجام دادن تعدادی از وظایف مرتبط با برقراری ثبات است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
کار ال سعود خائن وخبث است دنبال مقصر نگردید
آخرین اخبار