یزد؛

رشد مطلوب کتابخانه‌های اردکان در شاخص‌های کتابخانه‌ای

کتابخانه‌های اردکان در شاخص‌های کتابخانه‌ای رشد مطلوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکانگفت: کتابخانه‌های اردکان براساس بازدیدهای کارشناسی صورت گرفته در سال گذشته، رشد مطلوبی در شاخص‌های کتابخانه‌ای داشته‌ است.

حسین پایدار، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در نخستین جلسه هم‌اندیشی کتابداران این شهرستان که در کتابخانه آیت‌الله حایری اردکان برگزار شد، با تأکید بر اجرای دقیق سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال خواندن، 
گفت: در سال جاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی طراحی شده و در حال اجراست که مهم‌ترین آنها، برگزاری جشنواری کتابخوانی رضوی و برپایی پویش کتاب‌خوان مجازی برای معرفی کتاب در شبکه‌های اجتماعی است.

وی همچنین به بازدیدهای کارشناسی صورت گرفته از کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این بازدیدها و براساس نظرات کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه‌های اردکان رشد چشمگیری در شاخص‌های کتابخانه‌ای داشته‌اند و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

پایدار همچنین از دو کتابخانه مسجد روح‌الله و امیر‌المؤمنین(ع) روستای ترک‌آباد به عنوان دو کتابخانه‌ای که بیشترین رشد را براساس بازدیدهای کارشناسی داشته‌اند، یاد کرد و از مسئول و کتابداران آنها قدردانی نمود.

در پایان این جلسه، اشرف تقدیری، رابط فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به تشریح طرح کتاب‌خوان ماه و جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و انجام فعالیت‌های فرهنگی متنوع و مستمر در کتابخانه ها را لازمه رونق کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست.

شایان ذکر است، شهرستان اردکان با داشتن 13 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی پس از شهرستان یزد، بیشترین تعداد کتابخانه را در سطح استان دارد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.