اهواز؛

گام مهم شهرداری اهواز در توسعه شهری

شهردار اهواز بر لزوم استفاده از نرم افزارهای واسط برای تجمیع آمار و اطلاعات سیستم های بزرگ نظیر شهرسازی و نوسازی با امور مالی و درآمدی جهت کاهش تخلفات و مبارزه با فساد اداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید خلف موسوی گفت: علیرغم وضعیت رکود اقتصادی فعلی، میزان درآمدهای شهرداری در این دوره افزایش خوبی داشته و بنده معتقدم درآمدهای قانونی شهرداری بسیار بیش از ارقام فعلی است.

وی افزود: عدم تحقق کامل درآمدها در دوره ی فعلی، معلول مشکلات ناشی از عدم استقرار سیستم های نوین در گذشته بوده است که هم اکنون با بهره گیری از تجارب سایر کلانشهرها درصدد رفع آن هستیم.

شهردار اهواز ادامه داد: در رکود فعلی که شهرداری با اقدامات بی سابقه خود توانسته گام مهمی در ایجاد توسعه شهر بردارد، متاسفانه برخی بدون توجه به حجم و کیفیت گسترده پروژه های عمرانی صورت گرفته که در دوران شهرداری بی سابقه بوده است، به بهانه های واهی به تخریب شهرداری می پردازند. یا به نام دفاع از حقوق شهروندان به ما که مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار داده ایم خرده می گیرند. اما اعلام می کنم که ما در این مسیر زیر بار هیچ فشاری نخواهیم رفت.

وی اظهار داشت: باید در نگهداری شهر از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته استفاده شود و این موضوع در مناقصات جدید خدمات شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موسوی  تصریح کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق پرسنل خدماتی باید ترتیبی اتخاذ گردد که دستمزد کارکنان مستقیماً توسط شهرداری پرداخت شود.

شهردار اهواز بار دیگر بر لزوم تکمیل و انجام پروژه های عمرانی در موعد مقرر گفت: مناطق نیز باید اهتمام لازم را به مساله ی درآمدزایی داشته باشند تا علاوه بر تامین هزینه های خود، بخشی از  هزینه های کلان پروژه های عمرانی را که در مناطق شان هستند را متقبل شوند.

سیدخلف موسوی افزود: در زمینه ی فرآیندها باید ضمن رعایت کلیه ی جوانب قانونی و افزایش نظارت ها، به گونه ای عمل نمود تا ارباب رجوع کمترین وقت را برای انجام کار خود صرف کند و در این راستا بایستی کلیه ی مدیران و معاونین در دسترس و پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی به اهمیت اطلاع رسانی فعالیتهای شهرداری اهواز به شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره به لطف خدا و با همت مدیران و پرسنل شهرداری اهواز، بدون دریافت ریالی از دولت، حجم بی سابقه ای از خدمات در بخش های مختلف انجام شد که افزایش درآمدها، رشد بی سابقه درحوزه های عمرانی از قبیل پروژه های  زیرگذر و روگذرها، تقاطع های غیرهمسطح، فرهنگ سراها، پارکهای بانوان، گسترش فضای سبز، ارتقا سطح خدمات، سالم سازی سیستم،  تنها بخش کوچکی از این اقدامات ارزنده است.

وی تاکید کرد: همه ی این موارد باید با روش های نوین و به صورت شفاف به شهروندان اهوازی اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند عوارضی که پرداخت می کنند در چه مسیری هزینه می شود. ضمن آنکه اگر در این راه صادقانه از مشکلات سخن بگوییم مردم هم توقعات خود را متناسب با توان ما بیان می کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.