اصفهان؛

اجرای عملیات آسفالت سرد در کاشان

طرح عملیات آسفالت سرد برای نخستین بار در شهرستان کاشان با هدف اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان اظهار کرد: این طرح در خیابان‌ها و کوچه‌هایی اجرا می‌شود که هنوز تأسیسات زیرساختی شهری و فاضلاب آن اجرا یا تکمیل نشده است و اجرای آسفالت گرم به جهت کندن مجدد آن برای ایجاد تأسیسات مقرون به‌ صرفه نیست.

مهیار گران‌مهر خاطرنشان کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان این طرح را با محوریت اقتصاد مقاومتی در استفاده بهینه از داشته‌ها و کاهش هزینه‌ها در راستای تکریم خواسته‌های ارباب رجوع، رضایت و رفاه حال ساکنان، پرهیز از تحمیل هزینه‌های آسفالت گرم و رعایت نکات زیست‌محیطی آغاز کرد.

این مسئول اجرای این عملیات را در سطح 18 هزار متر مربع از خیابان 24 متری بهاران در فاز دو ناجی‌آباد یادآور شد و افزود: اجرای آسفالت سرد با ضایعات آسفالت‌های کنده شده از دیگر معابر شهری برای نوسازی در این طرح استفاده می‌شود.

به‌ گفته‌ گران‌مهر با اجرای طرح آسفالت سرد آسفالت‌های کنده شده در کوچه‌ها و خیابان‌های خاکی برای جلوگیری از انتشار گرد و خاک و عوارض زیست‌محیطی و مسطح نمودن با کوبش روی سطح معابر بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان تصریح کرد: آسفالت سرد را می‌توان در مسافت‌های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار کرد و بعد مورد استفاده قرار داد.

گران‌مهر گفت: این نوع آسفالت در قشرهای رویه، آستر و اساس قیری برای ترافیک سبک و متوسط و در قشر اساس قیری برای ترافیک سنگین و خیلی سنگین می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: آسفالت سرد مشروط بر رعایت تمام ضوابط و معیارهای طراحی و محدودیت‌های ترافیکی مسیر در تمام لایه‌های روسازی کاربرد دارد.

به‌ گفته‌ وی، معاونت فنی و عمرانی برنامه‌ریزی، هدایت و اداره امور طراحی، ساخت‌وساز، راهسازی، آسفالت و نظارت بر طرحهای عمرانی و شهرداری، مناطق و نواحی تابعه را انجام می‌دهد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
فاز 2 ناجی آباد هم سهمی داره یانه ؟