رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: از میان همه خودروهای سرقتی در سراسر کشور 70 درصد سرقت‌ها مربوط به خودروی پراید است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا با اعلام این خبر افزود: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که از میان همه خودروهای سرقتی در سراسر کشور 70 درصد سرقت‌ها مربوط به خودروی پراید است.

وی افزود: همچنین در بحث قتل باید به این نکته اذعان کنیم که 31 درصد افرادی که به قتل می‌رساند توسط بستگان خود کشته می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: همچنینی در 37 درصد موارد قاتلان از سلاح سرد استفاده کرده اند و در 35 درصد موارد هم قتل به وسیله سلاح گرم به وقوع پیوسته است.

مقیمی در ادامه با اشاره به نحوه وقوع جرایم و به ویژه جرایم خشن گفت: ‌مجرمان خشن‌تر شده‌اند و علاوه بر سرقت از سلاح سرد نیز استفاده می‌کنند‌.

وی افزود: خشونت در دنیا روند رو به رشد دارد و تأثیر آن در کشور ما نیز قابل مشاهده است.

وی به دستاوردهای خوب قرارگاه مبارزه با سرقت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور فرمانده ناجا کاهش 5/5 درصدی وقوع سرقت را شاهد بودیم این کاهش‌ها به راحتی به دست نیامده‌اند سال 93 جلوی افزایش را گرفتیم و سال 94 روند کاهشی را دنبال کردیم.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه موفق شده‌ایم تعداد تشکیل پرونده‌ها رادر بحث قاچاق کالا و ارز کم کنیم از برخورد جدی با قاچاقچیان کالا و ارز خبر داد.

وی درباره پرونده شلیک و خودرنی رییس کل اداره جنگل‌ها و مراتع گفت موضوع قتل یا سوء قصد را رد می‌کنم کل پرونده وجود دارد اما فعلاً درباره آن اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم آن چه مسلم است این است که سوءقصدی صورت نگرفته و پرونده خودزنی بوده است و تحقیقات درباره آن ادامه دارد کما اینکه ایشان همچنان زنده هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار