خاش

کشت و برداشت مکانیزه سیب زمینی در خاش انجام شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: برای نخستین بار کشت و برداشت محصول زراعی سیب زمینی بصورت مکانیزه در این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛امان الله طوقی افزود: امسال توجه کشاورزان به تولید کیفی و پر بازده محصول معطوف شد و با بهره گیری از راهنمایی های کارشناسان ترویجی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کردند.

وی افزود: شهرستان خاش به سبب فراهم بودن شرایط مساعد آب و هوا و زمین های حاصلخیز از توانمندی و ظرفیت بالا و تنوع کشت محصولات باغی و زراعی برخوردار است و تاکنون در برخی حوزه ها رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده که کشت محصول سیب زمینی یکی از این توانمندی هاست.

وی تصریح کرد: خاش به واسطه بهره مندی از مزیتهای مختلف از جمله داشتن کشاورزان مستعد و توانمند، پیشرو و رکورددار تولید سیب زمینی در سیستان و بلوچستان است.

وی ادمه دداد: علاوه بر کشت سیب زمینی در فضای باز که از سالها پیش رواج دارد، برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان کاشت سیب زمینی در بهمن سال گذشته در سه هزار مترمربع فضای گلخانه ای خاش انجام شد و کشاورزان ما در این زمینه تجربه ای موفق از خود بر جای گذاشتند.

طوقی هدف عمده از انجام این کار را بهره گیری مناسب از آب و خاک و بالا بردن راندمان تولید عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کشت وبردا ، سیب زمینی ، خاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.