اهواز؛

کاهش بیکاری جوانان با اتمام طرح تامین آب کشاورزی

اجرای این طرح می‌تواند منجر به تامین آب 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه بتوند در این شهرستان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس جهاد کشاورزی مسجد سلیمان گفت: تامین آب اراضی کشاورزی این شهرستان را از جمله طرح‌ها و پروژه‌های مهم در حوزه کشاورزی مسجد سلیمان است که می‌تواند به کاهش بیکاری در این شهرستان منجر شود.

ناصر حسین پور با اشاره به طرح تامین آب اراضی کشاورزی مسجد سلیمان انجام این طرح را از جمله طرح های مهم در حوزه کشاورزی این شهرستان دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح می‌تواند منجر به تامین آب 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه بتوند در این شهرستان، تامین آب اراضی کشاورزی سد گتوند به میزان 9 هزار هکتار، تامین آب  3 هزار هکتاراز اراضی کشاورزی منطقه گلگیر و همچنین تامین آب هزار هکتاراز اراضی کشاورزی دریاچه سد مسجد سلیمان شود.

وی افزود: هم اکنون در مسجدسلیمان منابع عظیم آبی وجود دارد که از جمله این منابع می‌توان به منابع آبی در یاچه سد مسجدسلیمان، منابع ‌بی دریاچه سد گتوند و همچنین منابع آبی در مناطق بتوند و گلگیر از توابع این شهرستان  اشاره کرد که با استفاده از این منابع می‌توان آب مورد نیاز اراضی کشاورزی در این شهرستان را تامین کرد.

رئیس جهادکشاورزی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه اقدامات اولیه به منظور انجام این طرح توسط اداره جهاد کشاورزی مسجد سلیمان و سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفته است انجام این طرح را در راستای طرح تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به مهم ترین مزایای انجام این طرح بیان داشت: ایجاد اشتغال پایدار و کاهش معضلات بیکاری، افزایش درآمد و رفاه حال کشاورزان، امکان صادرات میوه های درختی، امکان کشت گیاهان دارویی، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین جلوگیری از پر شدن مخازن سد ها ناشی از فرسایش خاک از جمله مهم ترین مزایای اجرای این طرح هستند.

حسین‌پور همچنین به شرایط مستعد این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: مسجد سلیمان دارای پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی است و آنچه که سبب پتانسیل این شهرستان در بخش کشاورزی می‌شود عدم شوری خاک، دمای مناسب و شرایط مساعد به منظور تولید محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.