آبادان؛

ساخت مجتمع بزرگ بانکرینگ در شمال غرب خلیج فارس

مجتمع بزرگ ۵۰ هزار تنی بانکرینگ در شمال غرب خلیج فارس ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر بنادر و دریانودری آبادان گفت: یک مجتمع بزرگ ۵۰ هزار تنی بانکرینگ در بندر اروندکنار ساخته می شود.

رضا سفاری  با بیان این که در آبادان سه بندر آبادان، چوئبده (بهمن شیر) و اروندکنار داریم، افزود: برخورداری از مزایا و تسهیلات قانونی منطقه آزاد اروند، نزدیکی به کشورهای عراق و کویت، همجواری با پالایشگاه، نزدیکی به بندر امام خمینی برای ترانطیت و ترانشیپ کالا و وجود پایانه های مسافری از جمله مزیت های بندر آبادان است.

وی با بیان این که  در بندر چوئبده شناورها تا حداکثر 1000 تن  می توانند پهلوگیری کنند، گفت: بندر اورند کنار یک بندر صادراتی است که در سال 80 تاسیس شد، وضعیت این بندر 23 هکتار است و پتانسیل پذیرش شناور تا سقف 200 تن را دارد.

مدیر بنادر و دریانودری آبادان با یادآوری این که در ماه های پایانی سال گذشته گمرک از ورود  کالاهای ملوانی جلوگیری کرد افزود: در سه بندر آبادان، چوئبده و اروندکنار میزان تخلیه و بارگیری در سال 134 میلیون تن بود که این رقم با 25 درصد کاهش در سال 94  به 121 میلیون تن رسید.

سفاری با بیان این که قوانین سختگیرانه کالای ملوانی (ته لنجی) در سال جاری همچنان با شدت اعمال می شود، گفت: تخلیه و بارگیری از 20 هزار و 949  تن  در دو ماه سال 94 به حدود 16 هزار تن در دو ماه امسال کاهش یافت.

وی با اشاره به پروژه های توسعه ای بنادر آبادان افزود: اسکله شماره یک تسمه نقاله، استحصال اراضی پشت اسکله 5000 تنی و در بندر چوئبده یک ساختمان اداری، گارد و در بندر اروندکنار نیز تطویل اسکله  شناور ناجی و پل های دسترسی اسکله های عملیاتی بندر امسال در دست اجراست.

مدیر بنادر و دریانودری آبادان گفت: در حال راه اندازی خط کشتیرانی آبادان-بصره  و بازسازی ترمینال آن هستیم که حدود 600 میلیون تومان هزینه دارد.
گفتنی است فروش نفت کوره به کشتی های تجاری را بانکرینگ می گویند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.