ادعای عاموس یادلین: ایران بدنبال سلطه بر منطقه است/ امروزه ارتش اسرائیل مایل به جنگ نیست

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران در صدد تسلط بر منطقه غرب آسیا است.

ادعای عاموس یادلین: ایران بدنبال سلطه بر منطقه است/ امروزه ارتش اسرائیل مایل به جنگ نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، عاموس یادلین، ژنرال بازنشسته و رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی موسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو، در برنامه کریستین امانپور درباره تحولات سیاسی در کابینه این رژیم گفت انتصاب آویگدور لیبرمن در دولت نتانیاهو به معنی تغییر اساسی در سیاستهای کابینه نخواهد بود؛ زیرا تصمیم گیری در اسرائیل درباره مسائل امنیت ملی ساختاری بسیار محکم دارد که با این تغییرات ، به هم نمی خورد. 

وی افزود: اساس تصمیم گیری درباره این مسائل از بالاترین مقام یعنی نخست وزیر شروع می شود و تصمیم گیری در این خصوص با نظر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل انجام می شود. بنابراین  مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل تغییری نکرده اند. 

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی  در ادامه گفت: شاید وزیر دفاع جدید اسرائیل دیدگاههای جدیدی داشته باشد، اما در نهایت تصمیم گیرنده اصلی نتانیاهو و رئیس ستاد مشترک ارتش هستند؛ گرچه وزیر دفاع نیز با این دو نفر مثلث تصمیم گیری را درباره مسائل دفاعی و امنیت ملی تشکیل می دهد، بنابراین وزیر دفاع نمی تواند به تنها نظر خود را بر دو نفر دیگر تحمیل کند. قبلا نیز چنین تغییراتی در کابینه های قبلی وجود داشته است. باید توجه داشت موضوع دفاع همیشه یکی از دغدغه های اسرائیل بوده است. 

یادلین در ادامه اظهاراتش با مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره کشورمان، گفت: ما شاهد تلاش ایران برای سلطه برای خاورمیانه هستیم، ایران از تروریسم حمایت می کند، ایران از رژیم اسد حمایت می کند، ما ممکن است دور دیگری از رویارویی را با حزب الله و حماس تجربه کنیم. در این خصوص وزارت دفاع پست بسیار مهمی است و به سازماندهی ارتش مربوط می شود. هم اکنون ما با آمریکا درباره یادداشت تفاهم جدیدی درباره همکاریهای دفاعی گفتگو می کنیم. بنابراین دغدغه های امنیتی و دفاعی زیادی برای اسرائیل وجود دارد، اما در کل باید بگویم نظام حاکم در اسرائیل سیستم بسیار خوبی است و دستگاههای مختلف روی کار یکدیگر نظارت دارند و همه باید پاسخگو باشند. 

این ژنرال سابق درباره تنش ارتش و  کابینه رژیم صهیونیستی گفت به نظر من ارتش باید نظر خود را درباره همه مسائل حرفه ای مربوط به خود بیان کند و در سطح ریاست ستاد مشترک، باید نظر خود را درباره همه مسائل استراتژیک بیان کند.

یادلین گفت: هیچ شکی در اسرائیل نیست، در نهایت تصمیم گیرنده نهایی در سطح مقامات سیاسی خواهد بود. بنابراین ارتش با وجود اینکه در گذشته مثل جنگ سال 1967 برای جنگ بی صبر بود، اما ارتش امروز اسرائیل تمایل زیادی به جنگ ندارد و خیلی محتاط است و ملاحظات و محدودیتهای زیادی را در استفاده از نیروی نظامی در نظر می گیرد و این مسئله را به سطح سیاسی نیز انتقال می دهد. اما در نهایت ارتش مجری تصمیم سیاستمداران خواهد بود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
4تا موشک بزنیم بهتون دیگه اینقدر لاف نمیزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
به حق پنج تن ال عبا شیطان نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
دشمن نتوان هرگز حقیر شمرد، نابودی اسرائیل با کمک امام دوازدهم (عج) و با تدبیر و تفکر و دلهای حسینی و تن های خسته از تمرین های سخت و زجر آور نظامی، دست ها پینه بسته، دیدن آخرین دوره ها و تکنولوژی های روز، استفاده تام از نیروی ایمان انشاء الله محقق خواهد شد. غرور لحظه غافلگیری شیطان بر انسان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
اسرائیل گور نداره که بخواد کفن داشته باشه... ارتش؟؟؟؟؟ ما تو کشورمون چیزی به نام کشور اسرائیل نداریم ... اسمش تو کشور ما فلسطینه که توسط رژیم صهیونیستی خاک بر سر اشغال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
زااااااااارت
-
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
مرگ برال سقوط واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
غده های سرطانی زود است که با تیغ تیز و برنده مولایمان حضرت حجت (عج) کنده و به سطل زباله انداخته شوید
به یاری حق ملت شریف ایران در سایه اسلام ناب محمدی (ص) شر دست نشانده ها و دست پرورده هایتان را از جمله داعش به زودی از سر ملتهای مظلوم منطقه کم میکند و شما نیز یقینآ تا چند سال دیگر اثری در جغرافیای زمین ندارید بعون الله المنتقم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
خدا وکیلی داره مسخره بازی در میاره یا دوربین مخفیه!!!!!
آخ که دلم واسشون میسوزه بدبختای فلک زده چقدر احمقن که نمیدونن خیلی ساله که ایران ابر قدرت خاورمیانه است و خاور میانه زیر سلطه جمهوری اسلامی ایران هستش...
خدا را شکر که دشمنان ما را احمق آفرید
Singapore
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ارواح عمه ت اگه راست بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
زرنزن بابا میام میخوابونم دهنت ندونی از کجا خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
زر نزن بابا میام میخوابونم دهنتا
آخرین اخبار