اراک؛

تعطیلی مرغداری به دلیل کمبود آب

یک واحد مرغداری مدرن با ظرفیت تولید30 هزار قطعه در خمین به دلیل کم آبی تعطیل شد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، سرمایه گذار این واحد مرغداری گفت : آب مرغداری از شبکه آب آشامیدنی روستای ارزقان در پنج کیلوی خمین تامین می شد که با آغاز فصل گرم و افزایش مصرف آب روستایی ، آب وارد شبکه مصرف مرغداری نمی شود .
ایرانشاهی افزود: اکنون آب و فاضلاب روستایی جوابگوی تامین آب این واحد تولیدی نیست و پی گیریهای تامین آب تاکنون بی نتیجه است.
وی گفت: برای گرفتن مجوز چاه چندین بار به امور آبهای زیر زمینی مراجعه کردم اما سالهای گذشته این دستگاه متولی به بهانه نداشتن تخصیص از صادر کردن مجوز حفاری چاه خودداری می کند.
ایرانشاهی افزود : این واحد مرغ گوشتی با 15 میلیارد ریال راه اندازی شده که بخشی از آن تسهیلات بانکی است .
بخشدار مرکزی خمین نیز در این ارتباط با تایید غیر فعال شدن این واحد مرغداری گفت: این مرغداری در بخش مرکزی که با بحران کم آبی مواجه است، احداث شده است.
صادق نجاری افزود: نمی بایست این واحد مرغداری در این منطقه که دچار بحران است احداث می شد اما تولید کننده می بایست برای رفع مشکل خود از طریق تانکر اقدام کند.
وی گفت: مالک این واحد مرغداری به دلیل کاهش شدید قیمت مرغ و صرفه اقتصادی نداشتن بی انگیزه شده که بحران آب و بی آبی به این بی انگیزگی دامن زده است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی 18 درصد از گوشت سفید استان مرکزی را تولید می کند و رتبه دوم را در این استان دارد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، مرغداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.