شهرکرد؛

اختصاص 21 هزار و 500 هکتار از اراضی متعلق به عشایر برای باغداری

‏مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص بیش از 21 هزار و 500 هکتار از اراضی متعلق به عشایر، برای توسعه باغداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از شهرکرد؛ رمضان روئین تن مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، در دومین روز گردهمایی مدیران امور عشایر کشور در شهرکرد گفت: بر اساس توافق معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی با سازمان امور عشایر ایران و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، امسال بیش از 21 هزار و 500 هکتار از اراضی متعلق به عشایر، برای توسعه باغداری اختصاص می یابد.

‏ رئیس سازمان امور عشایری کشور هم گفت: بر اساس سرشماری عشایری سال 87، بیش از 790 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در اختیار عشایر است که حدوداً برابر با سرانه جامعه روستایی می باشد.

کرمعلی قندالی، با بیان اینکه حدود 64 هزار هکتار باغ هم در اختیار عشایر کشور است، افزود: افزون بر 20 هزار هکتار مناطق عشایری نیز مستعد فعالیت های باغداری است.

گفتنی است: نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران، به مدت 3 روز در شهرکرد در حال برگزاری است.

در این گردهمایی، 5 مورد ایده های نو تحت عنوان سیلاژ جو تخمیری، پرورش بوقلمون، ضرورت بازنگری در سیاست‌های کوچ و اسکان با توجه به وضعیت موجود و آینده عشایر، مدیریت سبز، ضرورت حضور عشایر در عرصه های منابع طبیعی، مطرح و شرکت کنندگان با بررسی موارد ذکر شده، بر ضرورت آینده نگری برای جامعه عشایری تأکید کردند.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.