آبادان؛

برداشت گندم از مزارع شادگان

36 هزار تن گندم از مزارع شادگان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار شادگان در جلسه شورای کشاورزی  این شهرستان گفت:با همت جهاد کشاورزی شادگان و تلاش کشاورزان امسال 36 هزار تن گندم از مزارع در این شهرستان برداشت شد.

بهروز فرج اللهی افزود:این میزان تولید گندم در این شهرستان با توجه به خشکسالی و سیل اوایل امسال رقم قابل توجهی است.

وی سطح زیر کشت مزارع گندم شهرستان شادگان را 20 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:با توجه به اشتغال بالای بخش کشاورزی، سنت و حرفه پیشینه مردم این شهرستان برای تامین آب کشاورزی توسط دستگاه های متولی و توزیع آن به منظور بهره وری و استفاده کافی برای مزارع کشاورزی الزامی است.

فرماندار شادگان شناسنامه دارکردن و پلاک گذاری باغ ها و نخیلات شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود :آمارگیری از نخلستان ها و باغ های این شهرستان در اسرع وقت تکمیل می شود و این طرح با هدف شناسنامه دارشدن زمین های کشاورزی و بهره مندی از صندوق بیمه نخیلات در دست اجراست.

فرج اللهی گفت:علاوه بر برداشت گندم دو هزارو 170 تن جو از سطح زیر کشت چهار هزار و 500 هکتارمزارع جو برداشت شده است و 377تن کلزا از 400 هکتار سطح زیر کشت کلزا برداشت شد.شهرستان شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، ولی تنها نیمی از این اراضی کشت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.