اهواز؛

توسعه شهرکی که مجوز زیست محیطی ندارد

به دلیل جانمایی نامناسب، این شهرک هنوز نتوانسته مجوزهای لازم را اخذ کند، این در حالیست که یک واحد آن دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در شورای برنامه ریزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: شهرک صنعتی شماره 5 با مساحت فعلی هیچگونه مجوز زیست محیطی ندارد.

احمدرضا لاهیجان زاده تصریح کرد: به دلیل جانمایی نامناسب، این شهرک هنوز نتوانسته مجوزهای لازم را اخذ کند، این در حالیست که یک واحد آن دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه حدود 300 هکتار از این شهرک در حریم شهر اهواز قرار دارد افزود: این شهرک با مساحت حدود دو هزار هکتار و صدها واحد صنعتی، در کنار تاسیسات نفتی آلاینده و فرودگاه جدید اهواز قرار می گیرد که اثر تجمعی آلایندگی روی اهواز خواهد داشت.

لاهیجان زاده خواستار تصمیم گیری درباره طرح توسعه این شهرک در کارگروه آمایش خوزستان شد و اظهار کرد: باید مشخص شود چه صنایعی قرار است در آینده در این شهرک مستقر شوند.

شهرک صنعتی شماره 5 اهواز با وسعت 524 هکتار در کیلومتر 8 محور اهواز - بندر ماهشهر قرار دارد که نیمی از وسعت آن در حریم شهر اهواز است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.