قرارداد سال دوم منصوریان با نفت مشروط بود/ پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را قبول نمی کنم

مدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت: به دلیل مشروط بودن قرارداد سال دوم منصوریان با نفت، اگر 100 درصد مبلغ قرارداد وی را پرداخت می کردیم مشکلی برای جدایی وی وجود نداشت.

قرارداد سال دوم منصوریان با نفت مشروط بود/  پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را قبول نمی کنم منصور قنبرزاده در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این که قانونی یا غیرقانونی بودن فسخ قرارداد علی رضا  بیرانوند و علی رضا منصوریان با نفت و عقد قرارداد آن ها با پرسپولیس و استقلال، بیان کرد: اعلام نظر درباره  قانونی یا غیر قانونی بودن فسخ قرارداد سرمربی و دروازه بان نفت، به عهده آل اسحاق مدیر حقوقی باشگاه نفت است. وی به دلیل مسئولیتی که در نفت دارد و اشراف کامل به مسائل حقوقی و قانونی صلاحیت اظهار نظر درباره فسخ قرارداد بیرانوند و منصوریان را دارد.

وی افزود: درباره قرارداد سال دوم منصوریان با باشگاه نفت باید بگویم، این قرارداد مشروط بود و حتی اگر ما 100 درصد مبلغ قرارداد وی را پرداخت می کردیم، منصوریان می توانست با استفاده از تبصره ای نسبت به قرارداد سال دوم، تعهد خود را فسخ کند. اما در مورد جزئیات این قرارداد با توجه به این که جایگاه هر فردی در باشگاه نفت مشخص است، ترجیح می دهم اظهار نظری نکنم چرا که این امر منجر به تداخل مسئولیت می شود. همان گونه که به خودم اجازه نمی دهم درباره وضعیت پزشکی بازیکنان نفت صحبت کنم، درست نیست وارد حوزه حقوقی باشگاه شوم چرا که تخصصی در این امر ندارم.

 وی درباره این که به نظر می رسد با توجه به عضویتش در سازمان لیگ، تلاش هایش برای برداشتن قانون ممنوعیت یک طرفه فسخ قراردادها برای جلوگیری از خروج بازیکنان نفت، تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: این امر اساس و واقعیت ندارد. بازیکنانی چون امیری، کوروشی، حمدی نژاد، حسینی و لطفی قراردادشان با نفت به پایان رسیده و اگر ما 100 درصد مبلغ قراردادشان را پرداخت می کردیم، مشکلی برای جدایی نداشتند اما در مورد بازیکنانی که با نفت قرارداد چندین ساله دارند باید بگویم طبق بررسی اسنادی که در باشگاه وجود دارد، این دسته از بازیکنان به جز بیرانوند زیر 50 درصد دریافتی نداشته اند و همه آن ها زیر برگه های دریافتی خود را مهر و امضا کرده اند. بنابراین حتی اگر دستور العمل ممنوعیت فسخ یک طرفه قراردادها تصویب نمی شد، این دسته از بازیکنان نمی توانستند از نفت خارج شوند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با اشاره به تشکیل هیئت منصفه در سازمان لیگ، گفت: طبق آئین نامه نقل و انتقالات باید هیئت منصفه پنج نفره ای وجود داشته باشد تا در زمان اختلاف اعضای تیم با باشگاه به اختلاف آن ها ورود کرده و پس از شنیدن دیدگاه طرفین موضوع را  خاتمه یا به کمیته انضباطی ارجاع دهد. متاسفانه با وجودی که در آئین نامه نقل و انتقالات بر تشکیل هیئت منصفه تاکید شده اما در فدراسیون قبلی فوتبال این هیئت تشکیل نشد و پرونده بازیکنان مستقیم برای فسخ قرارداد خود به کمیته انضباطی می رفت یا سازمان لیگ به صورت یک طرفه قراردادها را فسخ می کرد.

وی افزود: حتی در قوانین فیفا بر تشکیل هیئت منصفه تحت عنوان شورای حل اختلاف تاکید شده است. بنابراین در جلسات هیئت رئیسه سازمان لیگ در صدد هستیم آئین نامه هیئت منصفه و تشکیل این هیئت را مورد بررسی قرار دهیم و با تشکیل هیئت منصفه دیگر شاهد ناهماهنگی های اینچنینی نباشیم. بنابراین در زمانی که بازیکن با باشگاه دچار اختلاف مالی می شوند در ابتدا نمایندگان آن ها در هیئت منصفه حاضر می شوند و این نهاد با استماع ادله طرفین اعلام نظر می کند و امر را خاتمه می دهد. در صورتی که بازیکن و باشگاه در شورای حل اختلاف به نتیجه نرسند، این شورا با صدور گزارش خود به کمیته انضباطی، خواستار رسیدگی این کمیته به اختلاف می شود.

قنبرزاده با اشاره به بدهی سازمان لیگ به باشگاه ها، اظهار کرد: پرداخت نشدن قرارداد بازیکنان و مربیان که متاسفانه بیشتر تیم های لیگ با آن دست به گریبان هستند، دلایلی دارد که این دلایل مانند یک زنجیر به هم متصل هستند. سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی با یک شرکت عقد قرارداد کرد که به دلیل مشکل حقوقی، این شرکت نتوانست بخش قابل توجهی از تعهد خود را پرداخت کند. پولی که باشگاه ها روی آن حساب کرده بودند و اگر قرارداد منعقده با این شرکت به صورت کامل اجرایی می شد، دیگر مشکل خاصی برای باشگاه ها به وجود نمی آمد اما این امر میسر نشد و طبیعتا باشگاه ها به سبب دریافت نکردن حق خود از درآمد تبلیغات محیطی به بازیکنان بدهکار شدند.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران درباره واگذاری این باشگاه بیان کرد: کارگروه چهار نفره مراحل واگذاری باشگاه را پیگیری می کند و من به دلیل اطلاع نداشتن از جزئیات واگذاری نمی توانم اظهار نظری درباره فروش باشگاه داشته باشم.

قنبرزاده درخصوص شایعه مدیرعاملی وی در باشگاه استقلال، گفت: هیچ صحبتی
با من درباره مدیرعاملی استقلال تهران نشده و اگر مذاکره ای هم شود ضمن تشکر از مسئولان، این پیشنهاد را قبول نمی کنم. من 10 سال سابقه مدیریتی در باشگاه های دولتی و شبه دولتی را دارم و دیگر نمی خواهم در این گونه باشگاه ها مدیریت کنم. بهتر است دوستان با انگیزه وارد بحث مدیریت در باشگاه های دولتی شوند.


وی درباره این که پس از واگذاری نفت به بخش خصوصی، در صورتی که مالک جدید خواستار مدیریت وی باشد حاضر به فعالیت در باشگاه جدید می شود یا خیر، عنوان کرد: ترجیح می دهم درباره اما و اگر ها صحبتی نکنم. باید  ببینیم ابتدا وضعیت  واگذاری باشگاه نفت به کجا می رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، استقلال ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار