هیأت اتحادیه اروپا با مهاجرین افغانستانی در مشهد دیدار کردند

هیئتی از سازمان‌های کمک رسانی اتحادیه اروپا، عصر روز گذشته (چهارشنبه) با جمعی از مهاجرین بی‌سرپرست افغانستانی در مشهد دیدار و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.

هیأت اتحادیه اروپا با مهاجرین افغانستانی در مشهد دیدار کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیئتی به نمایندگی از سازمان‌های کمک رسانی از چند کشور اروپایی عصر روز گذشته (چهارشنبه) با جمعی از مهاجرین بی‌سرپرست افغانستانی در مشهد دیدار و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند. 
  
در ابتدای این دیدار «غلام سرور حمیدی» مسئول «مؤسسه خیریه سیدالشهدا(ع)» که از مؤسسات کمک رسانی به مهاجرین است در قسمتی از سخنان خود ضمن دسته‌بندی مهاجرین به افراد تحصیل کرده، فعالان اقتصادی و خانواده‌های بی‌سرپرست و محروم، گزارشی از وضعیت آنها بیان کرد و گفت: به دلیل کثرت فقر در جامعه مهاجر و بودجه اندک مؤسسات خیریه مهاجرین، قادر به رفع همه نیازهای محرومان جامعه مهاجر نمی‌باشیم و از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها می‌خواهیم که توجه بیشتری به این قشر آسیب‌پذیر داشته باشند.


«حسین احمدی» معاون اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی در ادامه این مراسم ضمن بیان وضعیت پناهندگان افغانستانی در ایران گفت: در حال حاضر 9 مؤسسه خیریه از مهاجرین افغانستانی در ایران فعالیت دارند که همه ساله مجوز و اقامت اعضای این مؤسسات توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تمدید می‌شود.

وی در حاشیه این مراسم جزئیات بیشتری از سفر این هیئت به ایران را تشریح کرد و گفت: ما جلسات مختلفی با این هیئت که متشکل از سازمان اکو، سازمان ملل و سازمان ریلف هستند داشتیم که این نمایندگان غالبا برای بررسی پروژه‌های خود به ایران آمده‏‎اند تا درصورت امکان بتوانند پروژه‌های را خود را توسعه دهند.

به نقل از فارس، «لاله» یکی از اعضای سازمان بشر دوستانه هیأت اروپایی در این مراسم گفت: اتحادیه اروپا همه ساله کمک‌هایی را به پناهنده‌ها اختصاص می‎دهد.

وی گفت: بیشتر کمک‌های ما در داخل افغانستان است و سازمان بشردوستانه کمک‌های ساختاری و زیر بنایی خود را بیشتر در افغانستان انجام داده و  یک سری از کمک‌های خود را نیز در داخل ایران به پناهجویان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Mojtaba
۰۰:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
باسلام. ادرس سازمان ریلف رو میخاستم در مشهد