سیدحسن خمینی:

جهان اسلام روزگار خوشی را سپری نمی‌کند

تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) گفت: تکفیر مذهب خاصی نمی‌شناسد چه در میان اهل سنت و چه در میان شیعیان محکوم است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاارن جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) در اختتامیه همایش بین‌المللی امام خمینی(ره) و امت اسلامی اظهار داشت: فرصت گرانقدر و مغتنمی است که خدمت برادران و خواهران و میهمانان خارجی از مذاهب مختلف که در سالگرد امام در تهران حاضر شدند تشکر کنم. همچنین از برگزار کنندگان و از حجت‌الاسلام نواب که به حق از ادامه دهندگان وحدت اسلامی هستند - که هم هزینه پرداخت کرده‌اند و هم استقامت ورزیده‌اند - تشکر می‌کنم. همچنین از هیات رئیسه اختتامیه و از ستاد بزرگداشت امام تقدیرو تشکر می‌کنم.
 
وی در عین حال به دلیل دیرحاضر شدن در این همایش ابراز ناخرسندی کرد و افزود:‌ای کاش هماهنگی بیشتری می‌شد تا بیشتر در خدمت دوستان بودم تا مشکلات و دغدغه‌های جهان اسلام را بیشتر با یکدیگر مرور کنیم. بنده از این مساله بسیار ناخرسند هستم.
 
سیدحسن خمینی با تاکید بر این‌که «امروز جهان اسلام درگیر فاجعه بسیار سنگینی است» گفت:‌ جنگ‌های داخلی و برادر کشی‌ها را مشاهده می‌کنیم که مبارزه با همه و همه آن‌ها یک همت عالی می‌طلبد، باید دست در دست یکدیگر، بخصوص علمای اسلام باید نسبت به قتل و هتک مسلمانان حساسیت نشان دهند.
 
وی هشدار داد: تکفیر، مذهب خاصی نمی‌شناسد چه در میان اهل سنت و چه در میان شیعیان محکوم است. برادر کشی شیعه و سنی ندارد. هر کسی که به جای سخن و روی آوردن به روش‌های مرزی خداوند و پیامر(ص) و دستورات اهل بیت(ع) و عالمان دین به روش دیگری روی آورد آب به آسیاب دشمنان مشترک مسلمانان می‌ریزد.
 
سیدحسن خمینی ادامه داد:‌ مرور کنیم در این چند سال چه مقدار از اسراییل و فجایع آن سخن گفته شده و چه مقدار نسبت به آن حساسیت داشتیم؟ متاسفانه دغدغه‌ها و مشکلات و دشمنان داخلی و خارجی ما را به یکدیگر گرفتار کرده است. علمای جهان اسلام باید از این حساسیت و توجه ویژه به حوادث، استفاده کنند.
 
وی ادامه داد:‌ در جمع میهمانان خارجی، بزرگان و مفتی‌های عظیم‌الشان این دغدغه‌ را مطرح می‌کنم که جهان اسلام متاسفانه روزگار خوشی را سپری نمی‌کند. چشمان اشکبار پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر (ع) و صحابه بزرگوار پیامبر (ص) را می‌شود از پس این حوادث دید. وضع اسفبار جهان اسلام مورد رضای خداوند نیست.
 
سیدحسن خمینی خطاب به علمای جهان اسلام تاکید کرد:‌ همت کنید در زبان و گفتارتان با توجه به راه پیامبر(ص)‌، راه الهی و دغدغه‌های مشترک‌مان در یک سطح حرکت کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار