اهواز؛

استمرار جستجوی پیکر شهدا در خاک عراق

شمار اجساد کشف شده در این دوره جست و جو ۵۳ بوده که از این تعداد، ۲۸ پیکر معلوم الهویت و ۲۵ مجهول هویت بوده است که از مناطقه جزیره، ام رصاص، فاو، زبیدات در میسان کشف شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده صلیب سرخ در عراق در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس عنوان کرد: امروز تبادل پیکر نداشتیم، تنها تبادل پیکرهای کشف شده در عملیات تفحص طی مدت اخیر بوده است.

علی دیب با بیان اینکه تبادل پیکرهای کشف شده در عراق به صورت دوره ای انجام می شود، عنوان کرد: تبادل بر اساس پیکرهای کشف شده از طریق راه های زمینی که حاصل نتایج جستجو گروه مشترک تفحص است انجام می شود.

وی توضیح داد: در صورت شناسایی پیکرها به تعدادی خاص عملیات تبادل و تحویل پیکرها انجام می شود.

دیب با بیان اینکه کار جستجو در خاک عراق همچنان ادامه دارد، افزود: درخواست صلیب سرخ از مجموعه جستجو، استمرار در کار است، صلیب سرخ از دو طرف ایرانی و عراقی ادامه کار جستجویی را که از سال ۱۹۹۶ با هدف انسان دوستانه رساندن این پیکرها به خانواده هایشان است، آغاز شده را تا پایان کار خواسته است.

نماینده صلیب سرخ در عراق بر تعامل موجود میان دو طرف در این راستا تاکید کرد و گفت: پیگیری از سوی دو طرف ادامه دارد و همین تداوم عملیات دلیلی بر وجود تعامل مشترک و بیانگر تعاون مستمر میان دو طرف است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.