قزوين؛

احداث نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در استان

اولین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در منطقه سیاهپوش استان قزوین احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت:به منظور تحقق اهداف وزارت نیرو در احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه بخش خصوصی با انرژی های تجدید پذیر در کشور، پس از یک سال مذاکرات و پیگیری مداوم قرار داد احداث اولین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در منطقه سیاهپوش استان قزوین مابین شرکت زیمنس دانمارک و شرکت آرین مه باد به امضا رسید.

سعید بهادیوند چگینی افزود: در این قرارداد چهار محور اساسی خرید دوربین های ۳.۴ مگاوات آهن ربای دائم ، تامین قطعات به مدت ۱۵ سال از سوی شرکت زیمنس دانمارک، نصب و راه اندازی با همکاری نمایندگی این شرکت و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در ایران مورد تاکید قرار گرفت.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: امیدواریم همه مراحل انتقال توربین ها به بندرعباس و از آنجا به مرز بادی سیاهپوش، همچنین نصب و راه اندازی آنها تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد و در ابتدای سال ۹۷ بهره برداری از نیروگاه آغاز شود.

بهادیوند چگینی با اشاره به توربین های مورد استفاده  یادآور شد: این توربین ها از بزرگترین توربین هایی خواهد بود که تاکنون در کشور نصب شده  و استان قزوین به علت شرایط خوب آب و هوایی یکی از بهترین استانها برای احداث نیروگاههای تجدیدپذیر است .
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.