خاطرات معمار کبیر انقلاب در صفحات مجازی مسئولین

صفحات مسوولین به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) رنگ خاطرات از ایشان را به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلتنگی مردم و مسئولین برای امام خوبی ها در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب با خاطره گویی از آن حضرت در صفحات مجازی آحاد مردم و مسئولین جبرانی بر این دلتنگی شد.

در ادامه گلچینی از پُست های مسئولین در صفحات مجازی را می بینید.


اینستاگردی

عزت اله ضرغامی در صفحۀ خود نوشت:

"امام (ره) به روایت مطهری؛
شهید مطهری در پاریس با امام ملاقات می‌کند.در بازگشت از او می پرسند چه دیدی؟ می‌گوید: 
چهار تا «آمن» دیدم!
آمن به هدفه : به هدف‌اش ایمان دارد.
آمن به سبیله: به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد.
آمن به قوله : به سخن و گفتار خود ایمان دارد.
آمن به ربه : به پروردگار خود ایمان دارد.
او ادامه می‌دهد، در یک جلسه خصوصی امام به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح می‌بینم.»
.
***پی نوشت***
.
مطالعه گفتار و رفتار امام خمینی، نسخه‌‌ی شفابخش بیمارانی است که با کمترین مشکلات مدیریتی و یا فشارهای خارجی از ادامه‌ی راه امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ناامید می‌شوند.
مرحوم عسگر اولادی نقل ‌می‌کرد که در کوران فشارهای سال ۴۲ خدمت امام رسیدیم و از محدودیت‌ها و سختی‌های فراوان ادامه نهضت گفتیم، امام این آیه را خواندند:
«ان معی ربی سیهدین» (شعراء / ۶۲)
اشاره آیه به قوم بنی اسرائیل است که در هنگام فرار از لشکر فرعون، به رود خروشان نیل رسیدند و هنگامی که همه راه‌ها را بسته دیدند، موسی به آنان گفت: «پرورگارم با من است. به زودی مرا راهنمایی خواهد کرد.»
و در همان زمان به اذن پرورگار راهی از میان رودخانه برای نجات آنان پدیدار شد و بعد از آن هم فرعون و فرعونیان را در خود غرق کرد."


اینستاگردی

سعید جلیلی عضو شورای تشخیص صلحت نظام دز صفحۀ خود از سیاست خارجی امام (ره) اینگونه نوشت:
"واقع بینی در سیاست خارجی؛ هنر امام بود

هنر امام خمینی این بود که درک صحیح از "واقعیت" را به جهانیان نشان داد و اجازه نداد واقعیتها را تحریف کنند و کسانی به میل خود، درکی را که از واقعیت دارند به ملت ها تحمیل کنند. امام منکر "واقعیتها" نبود و اتفاقاً هنر امام "واقع‌بینی" صحیح و دقیق بود.

اتفاقاً امام دقیقا روی "واقعیت ها" دست گذاشت تا مناسبات قدرت و نظام تصمیم گیری در دنیا در سیاست خارجی را به مردم دنیا نشان بدهد و برای همین فرمود مستکبرین و در راس آنها امریکا به کمتر از این که ما از مسیرمان دست برداریم، رضایت نمی‌دهند.

بخشی از سخنرانی در مقابل لانه جاسوسی/ 13 آبان 92"


اینستاگردی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از رهبر انقلاب اسلامی اینگونه  گفت:
"امام_خمینی در شب های ظلمانی ، نوری در آسمان این سرزمین بود که با درخشش روحانی خود افق های روشنی برای مظلومان و آزادگان جهان باز شد.
قیام این بزرگمرد در مقطعی از تاریخ که ظلمت، استبداد و خفقان بر دوش بشریت ترکتازی می کرد با شجاعت و بصیرت و درایت حرکت در مسیر روشن بندگی و اخلاص را برای همه مردم جهان به ویژه مسلمانان به ارمغان آورد. به برکت بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم ایران در منطقه ای پر از فتنه و آشوب ،ابراهیم وار در گلستان زندگی می کنند و این را همگی مدیون امام راحل هستیم و این انسجام و وحدت و امید و حرکت و امنیت با اعتقاد کامل به راه امام خمینی (ره) و ولی فقیه مدبر و آگاه ضامن اقتدار این مرز پرگوهر خواهد بود.


اینستاگردی

صفحۀ منتسب به محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور معمار کبیر انقلاب را اینگونه یاد کرد:
"امام انقلاب اسلامى ، پيشوا ومرجع تقليد شيعيان جهان ، حضرت آيت الله العظمى خمينى كبير سلام الله عليه قدّس الله نفسه الزكيه در چنين ساعاتى (٢٢:٣٠ چنين روزى) سيزدهم خردادماه ، در بيست وهفت سال پيش از ميان ما رفت . اما ميراث گرانقدر او تا ظهور امام زمان عج به همت وحميت مردم قدرشناس ايران و رهبرى هاى داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامى ايران مدظله العالى ، باقى خواهد ماند. خدا روح پر فتوح آن بزرگمرد تاريخ اسلام و تشييع را با جدّ بزرگوارش محشور نمايد . داغ اين مصيبت تا زنده ايم در دل و جان ما باقيست . سالروز اين مصيبت بزرگ را به همه عاشقان او و همه مسلمانان و آزادگان جهان، بويژه هموطنان عزيزم تسليت عرض ميكنم ."


اینستاگردی

علی مطهری امام راحل را از دیدگاه پدر خود بیان کرد و نوشت:
"دیدگاه استاد مطهری درباره امام خمینی(ره) چه بوده است؟ 

شهید آیت الله مطهری: من كه قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل كرده ام، باز وقتی كه در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درك كردم كه نه فقط بر حیرت من، بلكه بر ایمانم نیز اضافه كرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم:

1- امَنَ بِهَدَفِه: به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی تواند او را از هدفش منصرف كند.

2- امَنَ بِسَبیلِه: به راهی كه انتخاب كرده ایمان دارد. امكان ندارد بتوان او را از این راه منصرف كرد. شبیه همان ایمانی كه پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.

3- امَنَ بِقَولِه: در میان همه ی رفقا و دوستانی كه سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه ی مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می كنند كه آقا كمی یواشتر، مردم دارند سرد می شوند، مردم دارند از پا در می آیند. می گویند نه، مردم اینجور نیستند كه شما می گویید، من مردم را بهتر می شناسم؛ و ما می بینیم كه روز به روز صحت سخن ایشان بیشتر آشكار می شود.

4- و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه: در یك جلسه ی خصوصی ایشان به من می گفت: «فلانی! این ما نیستیم كه چنین می كنیم، من دست خدا را به وضوح حس می كنم». آدمی كه دست خدا و عنایت خدا را حس می كند و در راه خدا قدم بر می دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْكُمْ» بر نصرت او اضافه می كند. یا آنچنان كه در داستان اصحاب كهف مطرح می شود، قرآن می گوید آنها جوانمردانی بودند كه به پرودگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تكیه كردند، خدا هم بر ایمانشان افزود؛ آنها برای خدا قیام كردند و خدا هم دلهای آنها را محكم كرد. اینچنین هدایت و تأییدی را من به وضوح در این مرد می بینم. او برای خدا قیام كرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت كرده است كه اصلاً تزلزل و ترس در آن راه ندارد.» آینده انقلاب اسلامی ایران، ص21 الی 23"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار