نویسنده «گمیچی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید مسئولان را متوجه معضل کنیم/ دریاچه ارومیه مانند بیمار به کما رفته است

اگر بیمار به کما رفته حس نکند کسی در انتظار بازگشت اوست برنمی گردد و دریاچه ارومیه نیازمند توجه و رسیدگی است.

امیر عبدی فیلمنامه نویس سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فیلم «گمیچی» گفت: این فیلم سال ۹۰ ساخته شد و مسئله آن٬ معصل بزرگ بی آبی بود. حجم معضل دریاچه ارومیه بزرگ است و ما در جریان رفاقت دو بچه آن را نشان دادیم. اگر موضوع دیگری غیر از بی آبی بود شاید این تاثیر را نداشت.

وی در ادامه افزود: من بعنوان فیلمنامه نویس یا دوستم که کارگردان فیلم است نمیتوانیم دریاچه ارومیه را پر کنیم. اما می توان با ساخت چنین فیلم هایی مسئولان را متوجه معضل کرد. 

عبدی با بیان این مطلب اظهار داشت: اینکه فیلم مورد توجه مخاطبان واقع شده لطف خدا و تماشاگران است. شاید گاهی مخاطبان فیلم به برخی صحنه ها می خندیدند اما در بطن کار٬ فیلم ناراحت کننده است. دریاچه ارومیه مثل یک مرد یا زن یا پیر و جوانی بیمار است که در کما بسر می برد که اگر بیرون از درب آن اتاق حس نکند کسی منتظر بازگشتش است برنمی گردد. باید حس خواستن را به آن دریاچه برسانیم. شاید دلسل خشک شدن آن عامل انسانی باشد اما در حال حاصر فقط میتوانیم دعا کنیم که خدا لطف کند و دریاچه پرآب شود.

نویسنده گمیچی با اشاره به حضور پررنگ جوانان در سینما گفت: پیشکسوتان سینما مارا به این هنر علاقه مند کنند. اما با احترامی که برای پیشکسوتان سینما قائلم٬ سال گذشته جشنواره فجر در سی و چهارمین دوره خود نشان داد جوانان دور را به دست گرفته اند و با اندوخته به سینما آمده اند. 

وی افزود: سینما باید پوست بیندازد و پوست انداختن دست ما نیست دست فرهنگ سینما است. ما یک خانواده ایم که باید برای هم وقت بگذاریم و به هم کمک کنیم تا سینما پیشرفت کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار