دیدار رئیس‌جمهور افغانستان با وزیر دفاع انگلیس در کابل

اشرف غنی و مایکل فالون در دیداری درباره شرایط کلی امنیتی افغانستان و منطقه گفتگو کردند.

دیدار رئیس‌جمهور افغانستان با وزیر دفاع انگلیس در کابل
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری شین هوا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد «اشرف غنی،» رئیس‌جمهور افغانستان، و «مایکل فالون،» وزیر دفاع انگلیس، درباره شرایط کلی امنیتی افغانستان و منطقه گفتگو و بر اهمیت اتخاذ تدابیر ضدتروریستی تأکید کردند.

بنابر این بیانیه، در این نشست که روز پنجشنبه در ارگ (کاخ ریاست جمهوری افغانستان) برگزار شد، وزیر دفاع انگلیس بار دیگر بر ادامه حمایت کشورش از افغانستان تأکید کرد.

اشرف غنی و مایکل فالون همچنین در مورد افزایش ظرفیت‌ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تبادل نظر کردند. این در حالی است که ارتش افغانستان رویکرد خود را در قبال شورشیان طالبان از یک رویکرد تدافعی به تهاجمی تغییر داده است.

تقویت همکاری در زمینه امنیتی و مسائل مربوط به آوارگان افغان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکایی پایان سال 2014 پس از 13 سال حضور نظامی در افغانستان، به مأموریت جنگی خود در این کشور خاتمه دادند.

در حال حاضر حدود 13 هزار سرباز خارجی در چارچوب مأموریت موسوم به «حمایت قاطع» به هدایت ناتو به منظور کمک به نیروهای افغان در زمینه های آموزش و مشاوره نظامی در افغانستان مستقر هستند .بیش از 350 نیروی نظامی انگلیس در چارچوب این مأموریت در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار