شهرکرد؛

راه اندازی مراکز جامع سلامت از مهمترین برنامه های دولت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه اندازی مراکز جامع سلامت از مهمترین برنامه های دولت در سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح بخش اورژانس و پروژه محوطه سازی بیمارستان سیدالشهداء‌ (ع) فارسان، راه اندازی مراکز جامع سلامت را یکی از مهمترین برنامه های دولت در سالجاری عنوان کرد.

وی گفت: تکمیل پروژه های بیمارستانی در دست احداث از برنامه های وزارت بهداشت در سالجاری است.

قاضی زاده هاشمی افزود: امسال با توجه به کمبود اعتبارات، هیچ برنامه ای برای آغاز ساخت بیمارستان جدید و یا ساخت کلینیک های جداگانه وجود ندارد و تمام خدمات وزارت بهداشت، ادغام شده و در قالب کلینیک های ویژه بیمارستانی به مردم ارائه می شود.

وی، با بیان اینکه وزارت بهداشت، کلینیکی به جز کلینیک های ویژه احداث نمی کند، اظهار داشت: ممکن است مجموعه بنیاد بیماری های خاص که مردمی بوده و ارتباط مستقیمی با وزارت بهداشت ندارد، برای ساخت کلینیک های بیماران خاص و صعب العلاج برنامه هایی داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر وضعیت بهداشتی و درمانی را با گذشته مقایسه کنیم، پیشرفت های خوبی داشته ایم اما در مقایسه وضعیت کنونی با نیازهای مردم، در می یابیم که هنوز عقب ماندگی و کمبودهایی وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی، با اشاره به رضایتمندی مردم فارسان درخصوص خدمات بهداشتی و درمانی افزود: به زودی بخش زایمان بیمارستان سیدالشهدا (ع) این شهر نیز به بهره برداری خواهد رسید و مشکل کمبود پزشکان این بیمارستان هم تا تابستان امسال رفع خواهد شد.

وی، در خصوص ارتقای تعداد تخت های این بیمارستان 96 تختخوابی نیز گفت: در این خصوص لازم است تا اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال آیند دیده شود که ما پیشنهاد خود در این زمینه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه می دهیم.

قاضی هاشمی بر لزوم تکمیل و بهره برداری بیمارستان کوهرنگ ظرف چند ماه آینده هم تأکید و ابراز امیدواری کرد: تکمیل ساختمان و تجهیز این بیمارستان با سرعت انجام شود تا مردم از برکات آن بهره مند شوند.

گفتنی است: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور بررسی و بازدید از طرح ها و پروژه های حوزه سلامت و بهداشت و درمان، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.