جنیفر ساکی: در حذف تصاویر آرشیوی درباره ایران نقشی نداشتم

سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه آمریکا هر گونه نقش داشتن در حذف تصاویر آرشیو اظهاراتش درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد.

جنیفر ساکی: در حذف تصاویر آرشیوی درباره ایران نقشی نداشتم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، "جنیفر ساکیگ مشاور مطبوعاتی "باراک اوباماگ رئیس جمهور آمریکا دیروز (پنجشنبه) در پاسخ به فشارها برای شفاف سازی بیشتر درباره حذف بخشی از کنفرانس خبری او از آرشیو وزارت امور خارجه آمریکا، واکنش تندی نشان داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته اذعان کرد چند دقیقه از کنفرانس خبری جنیفر ساکی در سال 2013 عمداً (از آرشیو) حذف شده است. ظاهراً در این بخش از تصاویر ویدیویی، جنیفر ساکی که آن زمان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود به گمراه کردن مطبوعات درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتراف می‌کند. دستور حذف این بخش از ویدیو را یکی از مقامات روابط عمومی (وزارت امور خارجه آمریکا) داده است، اما نام این شخص هنوز معلوم نیست.

جنیفر ساکی که اکنون مدیریت ارتباطات کاخ سفید را بر عهده دارد، اواخر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه اعلام کرد: «من از ویراست یا حذف متن اظهارات خود در زمان فعالیت در وزارت امور خارجه آمریکا، اطلاع نداشتم و (اگر هم به من اطلاع می‌دادند) با چنین کاری موافقت نمی‌کردم. من عمیقاً باور دارم که تا حد امکان باید درباره مسائل مهم به مطبوعات اطلاعات داد.»

با وجود این، جیمز روزن خبرنگار فاکس نیوز به جنیفر ساکی ایمیل فرستاد و با اشاره به اینکه آنچه حذف شده نه متن سخنرانی، بلکه اصل تصاویر ویدیویی بوده است، توضیحات بیشتری را خواستار شد. مشاور اوباما پاسخ داد بیانیه او «شامل ویدیو» نیز می‌شود، اما در ادامه خبرنگار فاکس نیوز را به «بدنام کردن» خود بدون ارائه شواهد، متهم کرد. روزن، روز پنجشنبه گفت او هرگز از شخصیت جنیفر ساکی انتقاد نکرده و یا او را مسئول حذف تصاویر ویدیویی ندانسته است. 

جنیفر ساکی، تنها سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا نیست که نقش داشتن در ویراست تصاویر را انکار می‌کند. ماری هارف، معاون پیشین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز دیروز (پنجشنبه) به فاکس نیوز گفت «از این ویراست هیچ گونه اطلاعی نداشته و آن را تأیید نکرده است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار