بشار جعفری: برخی از اعضای شورای امنیت حامی تروریسم هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت برخی از اعضای تأثیرگذار شورای امنیت، عامل وخیم شدن اوضاع انسانی در کشورش هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، «بشار جعفری،» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، با اشاره به حمایت برخی از اعضای شورای امنیت از گروه های تروریستی در سوریه تأکید کرد: باید ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه بر اساس هماهنگی با دولت این کشور باشد.

او در کنفرانس خبری خود در سازمان ملل پس از نشست فوق العاده شورای امنیت گفت: برخی از اعضای تاثیرگذار شورای امنیت عامل وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه هستند. 

وی افزود: برخی از کشورها از تروریست ها در سوریه حمایت و آنان را به این کشور اعزام  کرده اند. وی با اشاره به این که تروریسم مشکل اصلی سوریه است، افزود: دولت سوریه هر روز با سازمان ملل برای ارسال کمک ها به همه شهروندان این کشور همکاری و هماهنگی دارد.

وی در ادامه با بیان این که  گزارش هایی که درباره اوضاع انسانی در سوریه منتشر می شود بی پایه و اساس است، افزود: دولت سوریه بر این مسئله تأکید دارد که کمک های بشردوستانه در اختیار نیازمندان سوری و نه تروریست ها قرار گیرد. 

جعفری هم چنین خاطر نشان کرد: ما دو سال پیش با قطعنامه 2165 شورای امنیت درباره مسیرهای بشردوستانه مرزی با ترکیه و اردن مخالفت کرده بودیم؛ اما هیچ طرفی به اعتراض دولت سوریه توجه نکرد. در سال 2013 از این مسیرهای بشردوستانه برای کمک به تروریست ها استفاده شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
معلومه شورای امنیت حامی تروریست است وگرنه تواین پنج سال هیچ غلطی نکرده
آخرین اخبار