عدالت به شیوه آمریکایی؛

زنان فوتبالیست حق اعتصاب ندارند

یک قاضی آمریکایی در واکنش به شکایت بازیکنان تیم ملی زنان امریکا علیه تبعیض موجود بین آنها و تیم ملی مردان، حکم داد که زنان حق اعتصاب ندارند.

زنان فوتبالیست حق اعتصاب ندارند
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گروهی از بازیکنان تیم ملی زنان امریکا ، قهرمان جهان و المپیک ، از فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل رفتار تبعیض آمیز در پرداخت دستمزدها بین زنان و مردان به دادگاه شکایت کرده و تهدید کردند در المپیک ریو 2016 حضور نخواهند یافت.
اما قاضی پرونده با بررسی موضوع به نفع فدراسیون فوتبال امریکا رای داد و اعلام کرد بازیکنان تیم ملی زنان در سال 2016 برای تحصیل شرایط بهتر و دستمزد بیشتر حق اعتصاب ندارند.
قاضی شارون جانسون کولمن گفت بازیکنان طبق قراردادی که با فدراسیون دارند حق اعتراض و اعتصاب ندارند.این حکم در فاصله 2 ماه مانده تا اعزام امریکا به المپیک ریو دوژانیرو و دفاع از عنوان قهرمانی خود،صادر شده است.
فدراسیون  فوتبال ایالات متحده فوتبال در بیانیه ای گفت امروز، قاضی کولمن به نفع فدراسیون فوتبال ایالات متحده حکم داد و تأیید کرد که CBA (توافق جامع)موجود  با انجمن بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا تا پایان سال 2016 معتبر است، که در آن قید شده هیچ اعتصاب و تحریمی نباید وجود داشته باشد.
در ماه مارس، پنج بازیکن تیم ملی زنان امریکا شکایتی مطرح کردند  که در آن ادعا شده  بود به آنها کمتر از بازیکنان مرد  دستمزد پرداخت می شود ،باوجود آن که  آنها درآمد بیشتری برای فدراسیون فوتبال ایالات متحده پرداخت کسب می کنند. 
جفری کسلر وکیل این  ورزشکاران گفت برخی از آنها 40 درصد کمتر از بازیکنان تیم مرد دریافت می کنند.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار