کارخانه: روزهای خوبی در انتظار والیبال ایران است

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال معتقد است با توجه به عملکرد تیم ملی در مسابقات گزینشی المپیک، روزهای خوبی در انتظار تیم ملی والیبال ایران است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان مصطفی کارخانه کارشناس والیبال در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: این پیروزی برابر ونزوئلا را به تمام ملت ایران تبریک می گویم. بازیکنان ما همه نوع افتخارات را داشتند جز حضور در المپیک، که این صعود را باید به فال نیک گرفت. امیدوارم ورزشکارانمان در المپیک هم بدرخشند. در این دوره عملکرد کادر فنی و بازیکنانمان بسیار خوب بوده و  از 7 بازی که انجام دادند، 6 بازی را بردند. ما همانند تیمهایی مثل: فرانسه و لهستان که با سابقه ای درخشان تر و با تجربه تر از تیم ملی ما  بودند، توانستیم تنها یک باخت را در پرونده داشته باشیم.   

وی عنوان کرد: تیم ایران یک روند رو به رشدی پیدا کرده است؛ اینکه بدون استرس بازی می کردیم و از اسم ها دیگر نمی ترسیم، نشان دهنده این رشد است. به نظر من سطح مسابقات آنقدر بالا بوده که همه تیم ها، انگیزه صعود را داشتند؛ بنابراین اگر نوساناتی در تیم مشاهده می شد، به لحاظ حساسیت مسابقات بود. در مجموع ما نسبت به گذشته خودمان، با کمترین خطای فردی و تیمی مواجه بودیم که اینها همه نوید روزهای خوب را برای والیبال کشور می دهد. والیبال ما اکنون در یک شرایط ایده آلی قرار گرفته است و از مرحله بهبودیافته به سمت تکامل یافته حرکت کردیم. اگر چه کار بسیار سختی در المپیک داریم، اما بازیکنان ما نشان دادند که در روزهای سختی می توانند بازی قابل قبولی را انجام دهند. 

کارشناس والیبال اظهار داشت معتقدم که اولویت اول ما باید المپیک باشد؛ چرا که ارزش مدال المپیک بسیار بالاتر از لیگ جهانی است؛ لیگ جهانی از نظر ارزش مدال در رده چهارم قرار دارد؛ اما یک نکته ای که در لیگ جهانی وجود دارد این است که اگر در این لیگ نتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم به یک رده پایین تر سقوط خواهیم کرد.  باید طوری مدیریت کنیم که هم در لیگ جهانی زنگ تفریح دیگر تیم ها نشویم و هم بتوانیم در مسابقات المپیک موفق عمل کنیم. به نظر من بازیکنان در المپیک می توانند راحت تر و با استرس کمتر بازی کنند؛ زیرا توقع کمتری از آنها است. 

کارخانه در پاسخ به این پرسش که عملکرد افرادی مثل شریفات، زرینی و دیگران را در زمین مسابقه چطور دیدید، بیان کرد: امروز فرصت بسیار خوبی برای مصطفی شریفات و زرینی بود. حمزه زرینی، بازیکن با تجربه ای است و در سنوات گذشته به تیم ملی بسیار کمک کرده است. مصطفی شریفات هم نشان داد که  توانایی های بالایی دارد و  آینده بسیار خوبی خواهد داشت. 
. 4 بازیکن سرعتی، موسوی، غلامی، تشکری و شریفات، جزء خوبها بودند؛ البته موسوی و غلامی، هماهنگ تر عمل می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار