بازسازی مخازن ذخیره نفت در خارگ

مخازن در حال بازسازی پایانه نفتی خارگ تا تاپایان امسال وارد مدار عملیاتی می‌شود.

بازسازی مخازن ذخیره نفت در خارگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مخازن در حال بازسازی پایانه نفتی خارگ تا تاپایان امسال با استفاده از توان نیروی داخلی تکمیل و وارد مدار عملیاتی می‌شود.

سید پیروز موسوی با بیان اینکه سالانه به ظرفیت 3 میلیون بشکه مخازن نفت خام خارگ تعمیر می‌شود افزود: اکنون 3 مخزن یک میلیون بشکه‌ای بدست متخصصان شرکت پایانه نفتی در حال بازسازی است که یک مخزن در نیمه نخست و دو مخزن دیگر تا پایان امسال در مدار سرویس عملیاتی قرار می‌گیرد.

وی از کاهش واردات پودر میکروبی برای پاک کردن خاک آلوده در مخازن ذخیره نفت خام خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد سامانه جلوگیری از رسوبات مخزن با جهاد دانشگاهی و صنایع داخلی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده اجرای این طرح‌ها بدست توانمند متخصصان داخلی را موجب کاهش وابستگی برای تهیه قطعات و تجهیزات موردنیاز و صرفه‌جویی ارزی برای کشور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران با اشاره به اینکه 94 درصد صادرات نفتی کشور از پایانه نفتی خارگ صورت میگیرد اضافه کرد: از 12 پروژه مهم صنعت نفت در سال گذشته 6 پروژه آن مربوط به شرکت پایانه‌های نفتی است که این مهم نقش تاثیرگذار این شرکت نشان می‌دهد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.