صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه رونمایی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: 5 صندوق سرمایه گذاری جسورانه با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان هفته آینده رونمایی می‌شوند.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس اظهار داشت: توافق‌هایی با سازمان بورس و فرا بورس انجام شده و صندوق سرمایه گذاری در حوزه طرح های دانش بنیان با ایجاد صندوق های جسورانه در طرح هایی که از ریسک و سود بالایی برخور دار است سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: این صندوق مجوزهای لازم تاسیس 5 صندوق سرمایه گذاری جسورانه را کسب و به زودی با حضور ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور رونمایی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در خصوص راه اندازی این صندوق‌ها در شورای عالی بورس گفت: با رونمایی این صندوق‌ها شرایط برای سایر صندوق‌های متقاضی فعالیت در این حوزه فراهم می‌شود البته بر اساس توافقاتی که با سازمان بورس انجام دادیم این صندوق‌ها بستر مناسب‌تری در مقایسه با سایر صندوق‌ها خواهند داشت و تحت حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاون علمی گفت: هدف این است تا از طریق فعالیت این صندوق‌ها بستری برای سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بورس زمینه سازی شود زیرا با فعالیت شرکت‌ها در بورس شرایط برای ارتقاء معقول و منطقی آنها فراهم است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت  هستند اما تولید توسعه یافته برای آنها زمانی است که شرکت‌ها بستر و شرایط بورس را اعمال کنند. در واقع شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند شرایطی همچون سود دهی زیاد و حجم فروش بالا را دارا هستند پس باید این شرایط را در سایر شرکت‌ها ایجاد کرد.

دلیری با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از شرکت‌های دانش بنیان عضو بورس هستند، یادآور شد: تعداد زیادی از این شرکت ها شرایط بورس را دارند.

وی افزود: توافق با سازمان بورس و شرکت فرابورس برای راه اندازی تابلو مختص شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای حضور تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در بورس فراهم است، عنوان کرد: به دلیل اطلاع رسانی و آموزش‌های ضعیف در حوزه سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان مانع از حضور آنها در بورس می‌شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار