ادامه حملات ارتش سوریه بر ضد تروریست‌ها در رقه

حملات ارتش سوریه پس ورود به محدوده مقر اصلی گروه تروریستی داعش، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه از ورود نیروهای ارتش این کشور به استان رقه، پایگاه اصلی گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش و ادامه حملات در این استان خبر داد.

این سومین حمله گسترده نیروهای ارتش سوریه به پایگاه های گروه داعش در سوریه و عراق طی روزهای اخیر پس از تلاش برای یورش به شهر فلوجه و پیشروی یک گروه معارض مسلح سوری با حمایت آمریکا به طرف منبج، نزدیک مرز ترکیه، بشمار می رود. 

نیروهای ارتش روز جمعه پس از حملات هوایی شدید روسیه به مناطق تحت کنترل داعش در شرق  استان حماه، وارد مناطق اطراف استان رقه سوریه شدند.

منابع کُرد و دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کردند مخالفان مسلح تحت حمایت آمریکا در ادامه  پیشروی های خود در مناطق تحت کنترل گروه داعش در استان حلب که از منطقه منبج شروع شد ، بخش های قابل توجهی از اراضی را از کنترل آنان خارج کردند.

این منابع هدف مخالفان مسلح تحت حمایت آمریکا را از این حمله محروم کردن اعضای گروه داعش از دستیابی به مرزهای ترکیه که منبع حیاتی ارسال سلاح و مواد غذایی آنان بشمار می رود ، ذکر کردند.

این نیروها همچنین توانسته اند با رسیدن به فاصله پنج تا شش کیلومتری شهرک منبج ، محاصره اعضای گروه تروریستی داعش را با قطع خطوط امدادی اصلی به این شهرک با رقه تنگ تر کنند.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز نوشته است حمله ارتش به منظور ورود به شهر رقه طی هفته های آینده نمی باشد بلکه این حمله با هدف آزاد سازی شهرهای طبقه و بحیره الاسد صورت گرفته است. 

گروه داعش در اوج حملاتش در سوریه و عراق در سال 2014 کنترل شهر الطبقه  واقع در 50 کیلومتری غرب شهر رقه، که دارای یک پایگاه هوایی نیز می باشد ، بدست آورد.

شهر طبقه مسیر اصلی ارتباطی میان الرقه با دیگر مناطق تحت کنترل داعش در شمال حلب بشمار می رود.

مرکز هماهنگی روسیه در حمیمیم در بیانیه ای اعلام کرد بیش از هزار فرد مسلح حمله به مواضع ارتش سوریه را در جنوب غربی حلب آغاز کرده اند.

این مرکز به نقل از غیر نظامیان در حلب تصریح کرده است گروه های مسلح بخشی متشکل از سربازان ترک هستند که در شمال شهر مشاهده می شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار