اهواز؛

تالاب‌های خوزستان سیراب می شوند

مديرکل محيط زيست خوزستان گفت: 80 تا 100 مترمکعب بر ثانيه آب وارد تالاب هورالعظيم مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهيجان زاده با اشاره باينکه اولويت نخست اين اداره کل آبگيري تالاب‌ها با استفاده از بارندگي‌هاي ابتداي سال است و در حال حاضر تالاب بامدژ آبگيري شد و در هورالعظيم ۸۰ تا ۱۰۰ مترمکعب بر ثانيه آب وارد تالاب مي‌شود.

وی با بيان اينکه به دنبال استفاده از فرصت‌هاي به وجود آمد از بارندگي‌هاي امسال هستيم، بیان کرد: پرآب شدن پشت سدها سبب شد که براي آبگير هورالعظيم اقدام کنيم و اين کار در حال انجام است.

لاهیجان زاده اظهار کرد: بعد از بارندگي‌هاي فروردين ماه امسال  ۸ هزار هکتار ديگر از تالاب هورالعظيم به زيرآب رفت و مردم در رطوبت و ميزان گرد و غبار اين موضوع را حس مي‌کنند، البته بارندگي‌هاي خوب عراق هم در اين موضوع مؤثر هستند.

مديرکل محيط زيست خوزستان با اشاره به بودجه‌هاي مقابله با ريزگردها و توسعه و نگهداري جنگل‌ها اذعان داشت: به نظر بنده اوضاع محيط زيست در استان در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

وي بيان کرد: بيش ترين تلاش ما آبگيري تالاب‌هاي هورالعظيم و شادگان است و خوشبختانه تالاب بامدژ پس از سيلاب اخير به صورت کامل آبگيري شد.

احمدرضا لاهيجان زاده گفت: اگر بتوانيم تالاب‌ها را آبگيري کنيم کارهاي زيربنايي مي‌توانيم براي سال‌هاي آينده انجام دهيم اما درخت کاري و مالچ پاشي نيازمند شرايط محيطي است که بعد از آبان ماه انجام مي‌شود.

این مقام مسئول در خصوص روزهاي آلوده به ريزگرد در خوزستان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: روزهاي خاکستري استان در سال ۹۵ نسبت به تابستان سال گذشته کم‌تر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.