درخواست کری برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا، ادامه فشار جامعه بین‌المللی بر کره شمالی را برای مقابله با برنامه‌های هسته ای این کشور خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دوشنبه در پکن در برابر شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین، «ادامه فشار» جامعه بین المللی بر کره شمالی را برای مقابله با برنامه های هسته ای و بالستیک این کشور الزامی خواند.

کری در آغاز گفتگوی راهبردی و اقتصادی سالانه آمریکا و چین، که امسال به سبب مناقشات در دریای چین جنوبی با تنش شدیدی همراه است، گفت :« ما فکر می کنیم الزامی است که فشار بر کره شمالی حفظ شود تا این کشور همه اقداماتی را که همسایگانش و صلح و امنیت را در منطقه تهدید می کند ،‌متوقف سازد.»

وی در اظهاراتی دیگر در پکن گفت امیدوار است گفتگوهای دو جانبه بتوانند عامل پیشرفت آمریکا و چین در روابط دو جانبه باشد.  

وزیر خارجه آمریکا گفت ما از حضور در اینجا بسیار خرسندیم و امیدواریم هر دو کشور در نتیجه این گفتگوها شاهد پیشرفت در روابط دو طرفه باشند. 

کری ضمن تقدیر از معاون نخست وزیر چین گفت: گفتگوهای بسیار صریح و مستقیمی با وی داشتیم و این فرصت نیز پیش آمد تا دیداری از شهر ممنوعه نیز داشته باشیم و همکاری بین آمریکا و چین در بازسازی و حفظ این میراث ارزشمند بتواند بازتابی از پیشرفت در روابط دو کشور باشد. 

وی  تصریح کرد امید می رود در گفتگوهای خود بتوانیم در هر حوزه ای که میسر باشد  پیشرفت هایی به دست آوریم. همچنین سران هر دو کشور در سالهای گذشته عزمی محکم برای گسترش روابط دو جانبه نشان داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار