پارک‌های علم و فناوری از مشکلات اجرایی رنج می‌برند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی مناطق آزاد جزییاتی از مشکلات این مناطق و پارکهای علم و فناوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معزالدین معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی مناطق آزاد در بیست و پنجمین نشست روسای پارکهای علم و فناوری که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: یکی از مشکلات سالهای اول انقلاب وجود قوانین دست و پاگیر برای گروههای خلاق بود که استادان و پژوهشگران را در راه تحقیقاتی خود با محدودیت روبه رو ساخته بود.

وی افزود: با گذر زمان و تغییر شرایط به تدریج این قوانین برداشته شد اما همچنان در بحث پارکها و مدیریت آنها محدودیت هایی وجود دارد.

معزالدین اظهار داشت: مهمترین ویژگی مجموعه خلاق علاقه مند در صحنه تولید، پیداکردن یک ارتباط بین المللی است. در واقع افراد و مجموعه هایی که در حوزه فناوری های نوین خلاقیت می کنند براساس اطلاعات موجود، در این مناطق فعال می شوند.

وی اظهار داشت: در ایران با مشکلات مختلفی از جمله بیمه‌ای و قوانین ورود و خروج به لحاظ اجرایی برای پارکهای علم و فناوری روبه رو هستیم که کمی دست و پاگیر هستند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مناطق آزاد را دوباره باید آزاد کنیم، گفت: در پارکهای علم و فناوری استفاده از خطوط بین المللی و عبور از گمرکات کشور مانند عبور از خط آتش است و این مشکل باید رفع شود. این موارد درحالی است که در مناطق آزاد به دلایلی همچون مراجعات قابل توجه سرمایه گذاران مختلف مشکلات کمتر هستند.

وی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که به هر کدام از پارکهای علم و فناوری که فعالیت‌شان به مناطق آزاد ما نزدیک است و در مناطق خودشان در زمینه امکانات محدودیت دارند، کمک کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار