ساعت کاری ادارات دولتی در ماه رمضان تغییر خواهد کرد؟!

با فرا رسیدن ماه پر فیض رمضان مسئولان تمهیداتی را برای کارکنان ادارات دولتی در نظر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال با فرا رسیدن ماه پر فیض رمضان مسئولان تمهیداتی را برای کارکنان ادارات دولتی در نظر می‌گیرند که یکی از آن موارد کاهش ساعات کاری است تا کارمندان زمان بیشتری را برای بهره مندی از برکات این ماه داشته باشند.

در حالی در دو سال اخیر دولت تغییری در ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان ایجاد نکرد اما شواهد حاکی از آن است امسال نیز تغییری در ساعت کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود نخواهد داشت.

جلسه هیات وزیران شب گذشته(یکشنبه شب گذشته 16 خردادماه) برگزار شد ولی خبری مبنی بر تصمیم گیری برای کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان که معمولا با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه تقدیم هیات دولت می‌شود، منتشر نشد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد در فاصله یک روز مانده به شروع ماه مبارک رمضان، ساعت‌های کار کارکنان در سازمان‌ها، اداره‌ها و بانک‌ها در سال جاری نیز تغییری نداشته باشد؛ این عدم تغییر زمانی از قوت بیشتری برخوردار است که در 2 سال گذشته هم دولت یازدهم بر خلاف روال دولت گذشته ساعت کاری را تغییر نداد و دلیل عدم موافقت خود را مغایرت‌های قانونی اعلام کرد.





محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.

وی تاکید کرده بود که که دولت یازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.

بر این اساس با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان اطلاع رسانی نکرده‌اند و خبری هم از جلسه شب گذشته هیات وزیران در این رابطه اعلام نشده است، اما به استناد این گفته نوبخت که هر کاهشی در ساعت کاری خلاف قانون است، بعید به نظر می رسد که ماه رمضان امسال نیز کارکنان با کاهش ساعت کاری مواجه باشند.

در دولت قبل هر ساله ساعت کاری در ماه رمضان با کاهش همراه شده و اغلب از ساعت 8:30 تا 16:30 به 9 تا 14:30 تغییر می کرد که البته در روزهای بعد از شب‌های قدر نیز با اندکی نوسان همراه بود.

اما در سال گذشته که دولت یازدهم ساعت های کاری را کاهش نداد این اختیار را به سازمانها و ادارات داده بود که کارکنان بتوانند در ابتدا و یا پایان روز از مرخصی استفاده کنند که به نظر می رسد برای سال جاری نیز اینگونه باشد؛ این در حالی است که برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که ساعات کاری ادارات تا ساعت 14 کاهش می‌یابد البته هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی این موضوع را تایید نکرده است، حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که دولت امسال همچون سالهای گذشته ساعات کاری ادارات دولتی را در این ماه تغییر خواهد داد یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
تغییر ساعت کاری برای برنامه ریزان هست. برای مجری و کارمندم بدبخت نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
مجلس هم ساعات کاری خود را در رمضانی کاهش داد
لطفا به داد کارمندان دولت برسید
ماه روزه داری و عبادت هست این ماه مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
درودبرشمابزرگوارن عزیز.
خدمت به خلق(خدمتی مفید)٬جزو بزرگترین عبادت هاست.
امیدواریم که درصحت و سلامت با عنایت ایزد منان٬زحمت کشان ایرانی درین ماه مبارک بتوانند خدمت رسانی در خور و شان روزه داران مسلمان عزیزمان ارایه دهند.
التماس دعا
حسین قاسمی از اصفهان-مارچین.
آخرین اخبار