باغات میوه، انگور، محصولات جالیزی و غلات از جمله محصولاتی هستند که بیمه محصولات کشاورزی به انها تعلق میگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان اگرچه بیمه محصولات کشاوری نقش سایه بان و پشتیبان را ایفا می کند اما این روزها جیب خالی آنان شکوه هایشان را افزون تر کرده است.

آقای رحیمی که 17 سال است که در کار کشاورزی فعالیت می کند میگوید: اردیبهشت ماه سال گذشته قرار بود که غرامت محصولات کشاورزی خود را دریافت کند اما متاسفانه تا به الان صندوق بیمه هیچ مبلغی را به آنان پرداخت نکرده است.

آقای احمدی فر نیز از دیگر کشاورزان استان زنجان هست که از عدم حمایت صندوق بیمه از کشاورزان گلایه مند است.

وی می گوید :این تنها سال زراعی می باشد که خسارات ما پرداخت نشده و کشاورزان با این وضعیت  که دارند به سختی گذران زندگی می کنند.

اما باید گفت که جهاد کشاورزی یکی از متولیان امر است.

کرامتی معاون تولیدات گیاهی استان  میزان خسارات وارد شده به محصولات زراعی، باغی در سال گذشته در استان را بالغ بر 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  بر اساس پیگیری های انجام شده نزدیک 75 درصد خسارات پرداخت شده است.

اما سفر وزیر جهاد کشاورزی به زنجان نیز فرصتی را فراهم کرد تا پاسخ سوالاتم را از زبان خودشان بشنوم.

حجتی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان تعهد بیمه محصولات کشاورزی به بهره برداران  و تولید کنندگان داشتیم که حدود 600 میلیارد تومان تامین  و پرداخت شده است .

حال سوال این است که چه زمانی خسارت  کشاورزانی که هنوز هیچ گونه غرامتی را دریافت نکرده اند پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این باره میگوید: بر اساس قول های مساعدی که داده شده است قرار بر این می باشد که پس از ابلاغ بودجه  باقی مانده خسارات نیز پرداخت شود.

در پایان گفتنی است  با وجود این وعده فصل کشت در استان زنجان کمتر از یک ماه دیگر به پایان می رسد و کشاورز ها هم کماکان منتظر دریافت خسارت هاشون هستند.

 

انتهای پیام/ گزارش از کبری اسلامی

 

برچسب ها: کشاورزان ، بیمه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.