لرستان؛

آغاز سنجش سلامت 32هزار نوآموز لرستانی

سنجش سلامت 32هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 24پایگاه لرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : سنجش سلامت 32هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 24پایگاه ثابت و سیار لرستان از 16خردا تا 16مرداد به مدت 2ماه فعالیت خواهند کرد .

دکتر کریمی فر افزود : تشخیص و شناسایی به موقع نارساییهای جسمی ، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان ، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود .

وی خاطر نشان کرد : این طرح در دو مرحله مقدماتی ( غربال گری ) و تخصصی اجرا می شود و برای تمامی نوآموزان شناسنامه سلامت صادر می شود و نتایج حاصل از ارزیابی ها در آن ثبت می شود و نوآموزان مشکوک شناسایی و برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع می شوند

کریمی فر تصریح کرد : امسال علاوه بر سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان ، 2 پایگاه سنجش در شهرستان های خرم آباد و بروجرد نو آموزان پیش دبستانی (5 ساله ) را مورد ارزیابی قرار می دهند .

وی ادامه داد : در پایگاه های سنجش سلامت ، نوآموزان از لحاظ بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به واحدهای تخصصی ارجاع داده خواهند شد .

کریمی فر در مورد مدارک مورد نیاز برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : خانواده ها با ارئه کارت واکسیناسیون ، یک قطعه عکس ، شناسنامه نو آموز و والدین و پرداخت مبلغ 140 هزار ریال نسبت به انجام سنجش سلامت فرزند خود اقدام کنند .


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.