پاسخ سوالات خود در زمينه "روزه داری" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص طب سنتی " پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ  سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری ها و روزه داری " كه توسط دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی داده شده است، به شرح زیر است:

استفاده از قرص لووتیروکسین برای بیماران و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در رابطه با مصرف قرص لووتیروکسین گفت: معمولا بیمارانی که  قرص لووتیروکسین مصرف می کنند می توانند روزه دار باشند مگر پزشک معالج نظر دیگری داشته باشد. 

بیماری های گوارشی و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به ناراحتی های گوارشی و روزه داری گفت: روزه داری برای این بیماران مضر نبوده بلکه می تواند معده را پاکسازی کند. پرخوری، بدخوری، موجب ناراحتی معده می شود و حتی اگر زخم معده هم دارید باز می توانید روزه بگیرید زیرا در روز داری معده فرصت استراحت پیدا کرده و بیماریش را ترمیم می کند. 

بوی بد دهان و روزه داری 
 دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به سوال بوی دهان در روزه داری گفت: بوی دهان در ماه رمضان طبیعی است اما بوی بسیار بد ناشی از پرخوری و مخلوط خوری است که با رعایت این مسئله بر طرف می شود. 

اهدا خون و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره اهدای خون گفت: در ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد اما بهتر است پس از افطار تا سحر اهدا خون صورت بگیرد.

سنگ کلیه و کیسه صفرا و روزه داری  
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره سنگ کلیه و صفرا گفت: اگر این بیماری در اثر کم آبی تشدید و یا تحریک شود حتما باید وضعیت بیمار چک شده و با پزشک معالج مشورت کنند و در صورت مضر نبودن روزه دار باشند. 

فشار خون و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره سوال فوق گفت: همه از لحاظ پزشکی به شرط رعایت مثلت سلامت و خوردن شیره انگور به صورت شربت آن هم در فاصله زمانی افطار تا سحر که باعث بیداری سلول های خفته بدن می شود می توانند روزه بگیرند.

مشاغل سخت و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره سوال مشاغل سنگین و روزه داری گفت: کسانی که مشاغل سنگین دارند اگر به لحاظ بدنی ضعیف باشند و نتوانند شرایط کار سخت و گرما را همراه با روزه داری تحمل کنند با مراجعه به مرجع تقلید و همچنین پزشک متخصص می توانند در فصل سرما روزه بگیرند . 

بیماران دیابتی و تزریق انسولین 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره انسولین گفت: بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند مگر با تشخیص پزشک متخصص ولی تزریق انسولین هیچ مشکلی برای فرد روزه دار ایجاد نمی کند. 

آسم و استفاده از اسپری و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره آسم گفت: کسانی که بیماری آسم دارند اسپری مصرف می کنند و این ماده دارویی بوده و به صورت اکسیژن به بدن می رسد و چون غذا نیست بیماران می توانند روزه دار باشند مگر با تشیص پزشک معالج. 

خونریزی بینی و روزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به سوال خونریزی بینی گفت: پیش از خواب روغن بنفشه را در هر سوراخ بینی بچکانند و روزه بگیرند.

بیماری ام اس وروزه داری 
دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی در خصوص بیماران ام اس گفت: با رعایت مثلث سلامت می توانند روزه بگیرند. روزه گرفتن مبتلایان به بیماری ام اس، به شرایط فردی این دسته از بیماران بستگی دارد.

جلوگیری از نفخ در ماه رمضان 
حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به این سوال گفت: اگر فرد پر خوری نکند و ٣٢بار غذا را بجود مشکلی برایش ایجاد نمی شود .

بیماران قلبی و روزه داری 
حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به این سوال  گفت: با تنظیم زمان مصرف دارو در افطار ، نیمه شب وسحر می توانند روزه بگیرند.

میگرن و ارتباطش با روزه داری 
حسن اکبری متخصص طب سنتی در پاسخ به این سوال گفت: روزه میگرن را بدتر نمی کند بلکه مفید هم است اما اگر فردی با گرسنگی حالش بد شود آن مقدار که نتواند به روزه داری ادامه دهد به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سيد حسن
۰۱:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
جناب دكتر من اعتقاد به روزه دارم ايا بخاطر اينكه در اين أيام بايد مرتب اب بخوريم ايا من ميتوانم روزه بگيرم يا خير
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
ضمن خسته نباشید
کسانیکه بیماری کولیت اولسراتیو دارند میتوانند روزه بگیرند؟
آخرین اخبار