انتخابات شهرداری های ایتالیا؛ هشداری برای رنتسی

نتایج انتخابات شهرداری های ایتالیا هشداری جدی برای نخست وزیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24 ،نتایج انتخابات شهرداری های ایتالیا،هشداری برای متئو رنتسی نخست وزیر این کشور است.

درگزارشی درباره دور نخست انتخابات شهرداری های ایتالیا اعلام کرد نتایج این انتخابات هشداری برای متئو رنتسی نخست وزیر این کشور است.در این انتخابات نامزدهای احزاب سنتی یا کلا از دور رقابت ها کنار گذاشته شده اند یا بخت چندانی برای برنده شدن در دور دوم را نیز ندارند.

در رم، پایتخت ایتالیا، جنبش پنج ستاره با فاصله زیادی از دیگر احزاب پیشی گرفته است. ویرجینیا راجی نامزد جنبش پنج ستاره برای شهرداری رم در این باره می گوید وضعیت رم اکنون از هر نظر فاجعه آمیز است.

رم شهر باستانی ایتالیا که دارای آثار تاریخی قدیمی مانند کولوسئوم (بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم) است اکنون با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است.میزان کسری بودجه این شهر به 14 میلیارد یورو می رسد.

این شهر از زمانی که ماجرای فساد مالی مافیایی در اکتبر گذشته در آن روی داده است، تحت اختیار دو حاکم شهر قرار گرفته است.

ویرجیینا راگجی نامزد عوام گرا در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده است در صورتی که در انتخابات پیروز شود خدمات با کیفیتی در اختیار مردم قرار دهد. خدماتی مانند ایجاد پیست دوچرخه،جمع آوری به موقع زباله ها و مجبور کردن واتیکان به پرداخت مالیات بر مستغلات.

اما برخی از او انتقاد می کنند که با توجه به بسیار جوان بودنش تجربه سیاسی ندارد ولی خود وی کارت نزدیک بودن به مردم را به بازی گرفته است و اهداف خود را پیش می برد. به عنوان مثال هنگامی که در این مناظره تلویزیونی درباره میزان درآمد او سئوال شد وی در پاسخ گفت:من از اینکه شما اینهمه درآمد و ثروت دارید مات و مبهوت شدم. من در سال بیشتر از 20 تا 25 هزار یورو در سال درآمد ندارم.

ویرجیینا راگجی قول داده است در صورتی که شهردار رم شود در همه کارهایش شفافیت داشته باشد و هر سال با کاهش دیوان سالاری ها، یک میلیارد یورو در هزینه های شهر صرفه جویی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار