شمس: نوید استثنا نبود/ ایران، کوهی از استعداد است

سرمربی تیم ملی نونهالان تنیس روی میز کشورمان معتقد است که استعداد های زیادی در کشورمان وجود دارند که می توانند در آینده افتخار آفرین شوند.

شمس: نوید استثنا نبود/ ایران، کوهی از استعداد استامید شمس پدر نوید شمس کوچک ترین مدال آور تاریخ پینگ پنگ ایران و سرمربی تیم ملی نونهالان تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ گوی سوالات شد.

وی در خصوص طرح هوپس گفت : طرح هوپس به معنای طرح امید های جهان است . البته معنای امید در این طرح و در این رشته با رشته ای مانند فوتبال متفاوت است . در طرح هوپس به سنین زیر 12 سال و نیم رده امید می گویند و نوید تنها با 10 سال و نیم سن در این رقابت ها حاضر بود. وی کوچک ترین بازیکن حاضر در این طرح بود و می تواند یک دوره دیگر دراین طرح شرکت کند .

شمس در ادامه افزود : ایران چهارمین بار بود که در این طرح شرکت می کرد و در 3 دوره گذشته موفق شده بود به مقام های نوزدهم ، بیست و سوم و پنجم دست یابد . کسب مقام پنجم پیش از این با افتخار ترین رتبه کشورمان بود و هیچ کس حتی تصور نمی کرد که بتوان این رتبه را تکرار کرد .

سرمربی تیم ملی نونهالان کشورمان در ادمه و در خصوص نحوه حضور در طرح هوپس عنوان کرد :تنها 16 بازیکن از سراسر جهان و از 5 قاره جواز حضور در رقابت های هوپس را دارند و از هر منطقه تنها یک بازیکن راهی این طرح می شود . خوشبختانه ما موفق شدیم در رقابت با 80 کشور جهان به این طرح برسیم .

وی در خصوص عملکرد فرزندش هم گفت :این رقابت ها در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و خوشبختانه نوید موفق شد در همان ابتدا نمایندگان جمهوری چک و کانادا را شکست دهد . نماینده کانادا بازیکن چینی الاصلی بود که با 500 هزار دلار راهی کانادا شده بود و از بازیکنان تراز بالا محسوب می شد . 

نوید در ادامه در مقابل نماینده پرو مغلوب شد و به عنوان نفر دوم گروه راهی مرحله بعد شد . وی در ادامه نماینده مصر را شکست داد و برای نخستین بار در تاریخ به جمع چهار نفر اول رسید . خوشبختانه نوید راهی فینال شد و توانست جواز حضور در تیم منتخب جهان را کسب کند.

وی در ادامه نماینده چینی الاصل آمریکا را هم که با مبلغ بالایی حاضر شده بود تابعیت آمریکا را بگیرد شکست داد تابه عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابد . باید بگویم که هیچ کس در جهان تصور نمی کرد که نوید موفق به کسب این رتبه بشود و حتی این موضوع همین حالا هم برای ما غیر قابل باور است .

سرمربی تیم ملی نونهالان تنیس روی میز کشورمان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدورار بود که  نوید در آینده هم روند را حفظ کند و به موفقیت های بزرگ تر برسد ؟ گفت :زمانی که بازیکنان ماوارد بحث قهرمانی می شوند چند فاکتور مهم برای موفقیتشان وجود دارد که یکی ازآن ها نگرش خانواده ها است . متاسفانه امروزه ما شاهد آن هستیم که بیشتر بازیکنان زمانی که به دبیرستان می رسند به دلیل نگرش غلطی که وجود دارد ورزش حرفه ای را دنبال نمی کنند و بیشتر وقتشان را صرف درس خواندن می کنند . در حالی که می توان با یک نگرش درست هم در درس و مدرسه موفق بود و هم در ورزش ، یعنی دقیقا همان اتفاقی که دارد برای نوید می افتد. 

به طور مثال اگر به خانواده عالمیان ها نگاه کنیم می بینیم با نگاه و نگرش درستی که خانواده شان داشته هر دو فرزندشان از قهرمانان امروز تنیس روی میز محسوب می شوند .

پدر نوید شمس در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا نوید یک استسنا بود یا ما استعداد های دیگری هم در این رشته داریم عنوان کرد :
ایران کوه استعداد است و من معتقدم با برنامه ریزی مناسب و تلاش همه جانبه ما می توانیم استعداد های خوبی را پرورش دهیم. خوشبختانه فدراسیون جدید و نوپای تنیس روی میز که از افراد جامعه پینگ پنگ تشکیل شده است عملکرد فو ق العاده ای داشته است و با برنامه ریزی خوبی که تاکنون وجود داشته ما شاهد اتفاقات خوبی بودیم .  من معتقدم در آینده هم همین طور خواهد بود و ما می تنوانیم به نتایج خوبی دست یابیم .

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در پایان گفت : موفقیت نوید در طرح هوپس اتفاق بزرگی بود اما باید بگوییم که عوامل زیادی در این موفقیت نقش داشتند . جا دارد در همین جا از تمام مسئولان فدراسیون آقایان نظری و قارداشی تشکر ویژه ای داشته باشم . مسئولان حتی زمانی که ما در خارج از ایران هم بودیم با ما در تماس بودند و  از ما حمایت می کردند . همچنین تشکر ویژه ای دارم از افشین بدیعی که حمایت های خوبی از ما انجام داد . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار