اردبیل؛

رمضان ماه مهمانی خدا و چشم‌پوشی از لذت های دنیوی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ماه رمضان ماه چشم‌پوشی از لذت‌های دنیوی است و در این ماه بندگان به مهمانی خداوند فراخوانده می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت الاسلام مهدی ستوده افزود: ماه رمضان به واسطه چند ویژگی عمده متمایز از سایر ماه ها است و در این ماه است که قرآن نازل می شود.

وی مهمترین امتیاز ماه رمضان را نزول قرآن دانست و تاکید کرد: در چنین ماهی نشانه رستگاری و هدایت و تنها دستاویز حق نازل شده و در اختیار مسلمانان قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به ضرورت توجه به خودسازی در این ماه گفت: فرصت رمضان باید به شکل شایسته به منظور دوری جستن از گناهان مورد توجه قرار گیرد.

ستوده ویژگی دوم این ماه را شب های قدر و شب های تعیین سرنوشت دانست و افزود: قدر به معنی تقدیر و اندازه گیری است و در واقع خداوند در شب های قدر مقدرات یک سال زندگی فرد را رقم می زند.

وی روزه گرفتن را قطع از وابستگی های دنیوی و توجه به غذاهای معنوی و‌ آسمانی دانست و تصریح کرد: در واقع با روزه داری فرد از لذت های زودگذر قطع شده و به سوی معبود گام بر می دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه تاکید کرد: در چنین ماهی مسئولیت خطیری برای مسلمان تعریف شده و لازم است با حفظ جایگاه ماه رمضان روزه داران به فلسفه ماه توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رمضان ، ماه ، مهمانی ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار