رشت؛

اعلام آمادگی سرمایه گذاران نروژی برای حضور در بخش شیلات گیلان

شرکتهایی از نروژ برای سرمایه گذاری در بخش شیلاتی و آبزی پروری گیلان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،استاندار گیلان گفت: سرمایه گذاران نروژی اعلام کردند گیلان پتانسیل بالایی در بخش شیلات دارد و اظهار امیدواری کردند در صورت توافق بتوانند با همکاری بخش خصوصی در گیلان تا سقف 1000میلیارد تومان در زمینه های تولید شناورهای کوچک شیلاتی و قفسهای پرورش ماهی با تکنولوژی جدید ،پرورش ماهی در قفس و آبزی پروی ماهیان سرد آبی و گرم آبی سرمایه گذاری کنند.

محمد علی نجفی با اشاره به اعلام آمادگی گیلان برای استفاده از تجربیات نروژ در بحث آبزی پروری با اشاره به نصب 8 قفس پرورش ماهی در ساحل انبار سر به ظرفیت 500 تن از ماهیان بومی کپور دریایی با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان امسال آغاز شد گفت :در مجموع امسال برای برای 9 سرمایه گذار مجوزهای لازم بویژه زیست محیطی صادر شده و پروانه تاسیس گرفته اند که در صورت جذب تسهیلات تا پایان سال موفق به تولید6 تا 12000 تن خواهند شد.

وی به گام گسترده ی گیلان در بخش پرورش ماهی در قفس و اقدامات جدی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین پروژه های سفر رییس جمهور به گیلان بحث پرورش ماهی در قفس بود که این نشاندهنده اهمیت بالای این بخش برای ماست.

وی اظهارداشت: در گیلان هیچ مشکلی در اخذ مجوزهای لازم و همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه پروژه های شیلاتی وجود ندارد.

استاندار گیلان افزود: اعتقاد داریم سرمایه‌گذاران خارجی و بویژه سرمایه گذاران کشور نروژ در صورت رعایت قوانین و مقررات کشور و باتوجه به فضای مناسب بوجود آمده در پسابرجام می‌توانند در حوزه‌های مختلف شیلاتی نظیر ساخت شناورهاکوچک وتولید قفسهای جدید ورود نموده و از حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف این حوزه بهره‌مند گردند.

نجفی به عزم بالای مدیران استانی در جذب سرمایه گذاران و انتقال دانش فنی آنان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حضور نروژی ها در گیلان بتوانیم ضمن انتقال دانش فنی و امکانات آنان از تلاشهای موفق در بحث ساخت قفس و صیدماهی در قفس بهره مند شویم.

وی همکاری مشترک در بهره‌وری بهینه در تولید ماهیان سرد آبی، گرم آبی و دیگر گونه‌های آبزی پروری توسط شرکت‌های نروژ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شرکت های نروژی درخصوص تأمین بچه ماهیان مناسب و بویژه در عرصه تکثیر ماهیان سرد آبی (خانواده سالمون) نیز می توانند موفق عمل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و نروژ در عرصه آبزی پروری تضمین کننده منافع هر دو کشور بوده و این فعالیت مبنای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.