اهواز؛

1600 واحد تولیدی در استان دچار مشکل هستند

سرپرست استانداری خوستان گفت: باید بررسی واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات سرعت داده شود و هیچ وقفه‌ای در انجام این بررسی‌ها به وجود نیاید تا هر چه سریعتر بتوانیم با ارایه تسهیلات به مشکلات واحدهای تولیدی استان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرج‌الله خبیر در جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز، 18 خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: اختصاص بودجه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به عملکرد کمیته بررسی، اطلاع رسانی و ثبت نام واحدهای تولیدی بستگی دارد و هر چه بیشتر بتوانیم این تسهیلات کمکی را برای استان جذب کنیم، قطعا گردش مالی در استان رونق پیدا خواهد کرد و به توسعه استان کمک شایانی می‌شود.

وی افزود: 1600 واحد تولیدی در استان دچار مشکل هستند که مشکلات آن‌ها پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شده است و قرار شده تا از طریق سامانه بهین یاب و به کمک کمیته بررسی درخواست‌های این واحدها اخذ و پس از تصویب در ستاد تسهیل به بانک‌ها ابلاغ شود تا بخشی از مشکلات این واحدها را مرتفع کنیم.

خبیر تصریح کرد: امیدواریم طرح‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می‌شوند، پایش شده و سپس به بانک‌ها ارسال شوند که این کار پایش را به گروهی واگذار می‌کنیم تا علاوه بر پایش این طرح‌ها پیگیر طرح‌های ارسالی به بانک‌ها باشد و باید آخرین وضعیت این طرح‌ها را گزارش دهند تا هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وظیفه مشخصی دارد و این وظیفه شامل رسیدگی به وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی است که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. در این ستاد به وضعیت آن واحدهایی که نیمه تعطیل هستند یا از ظرفیت تولیدی آن‌ها به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود، رسیدگی خواهد شد.

خبیر عنوان کرد: بحث سرمایه‌گذاری‌های جدید در ستادهای دیگری مانند شورای اشتغال مطرح می‌شوند تا از این طریق جهت‌گیری‌ها برای سرمایه‌گذاران مشخص و سرمایه گذاران به مسیر درستی هدایت و تشویق شوند که کار سرمایه‌گذاری به خوبی انجام گیرد و با این سرمایه‌گذاری‌ها، مشکلات استان در برخی حوزه‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که جلسات ستاد تسهیل در برنامه‌ای کوتاه مدت تدوین شده است، گفت: کار این جلسات کوتاه مدت است و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانیم در این مدت کوتاه، اشتغال ایجاد و بخشی از مشکلات استان را در زمینه اشتغال حل کنیم.

خبیر ادامه داد: در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل، احداث واحد جدید تولیدی به هیچ عنوان مطرح نیست و فقط ارایه تسهیلات و حمایت از واحدهای نیمه تمام و واحدهایی که با زیر ظرفیت کار می‌کنند در برنامه است تا شاهد حل مشکلات این واحدها و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی در خصوص حضور نماینده بانک‌ها در جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: نماینده‌‌های بانک‌های عامل نیز باید در این جلسات به صورت فعال حضور داشته باشند تا در ارسال طرح‌ها به بانک‌ها با کمترین مشکل مواجه شویم و تمام طرح‌ها پیش از ارسال به بانک‌ها توسط نماینده بانک مربوطه تایید شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.