حلقه های المپیک جایگزین پول و کارت الکترونیکی در ریو

حلقه المپیک شیوه‌ای برای پرداخت پول در ازای خرید کالا و خدمات توسط ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها خواهد‌ بود.

  به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  در المپیک ریو 2016 حلقه المپیک شیوه‌ای برای پرداخت پول در ازای خرید کالا و خدمات توسط ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها خواهد‌ بود.
 45 ورزشکارانی که این انگشترها را دریافت می ‌کنند، افرادی هستند که شرکتی حامی آنها شده‌است.

این حلقه الکترونیک بدون نام پس از مذاکرات میان مقامات این شرکت و ورزشکارانی انجام گرفت که معتقد بودند کیف‌های پول و دیگر انواع پوشیدنی‌هایشان ممکن است حین تعویض مداوم لباس در گوشه‌ای جا بمانند، از این رو به ابزاری نیاز دارند که آن را همراه داشته ‌باشند بدون اینکه نگران جا ماندن آن باشند، و به راحتی از آن برای پرداخت استفاده کنند.

زمانی که فرد این حلقه ضدآب را به دست کند،‌ می ‌تواند با تکان دادن دست در برابر پایانه پرداخت حساب‌های خود را پرداخت کند.

این حلقه به شارژ مجدد نیازی ندارد زیرا با هربار پرداخت مقداری انرژی بی ‌سیم را از پایانه پرداخت به خود جذب می‌کند. همچنین درصورتی که حلقه گم شود، می ‌توان آن را با استفاده از یک گوشی هوشمند غیرفعال ساخت.

هیچ ‌نوع اطلاعات خصوصی و هویتی روی این حلقه ثبت نشده‌ است و در عوض از شیوه‌ رمزنگاری دیجیتالی به نام tokenization برای جایگزینی اطلاعات حساس با کد‌های دیجیتالی استفاده می شود، از این رو زمانی که حلقه گم شود، کسی نمی ‌تواند از آن برای پرداخت استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار