ورود کاروان تسلیحاتی داعش به حلب از خاک ترکیه

سخنگوی مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه گفت یک محموله سلاح از ترکیه وارد سوریه شده و به دست داعشی ها در حلب رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اینترفکس، مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه، امروز گزارش جدیدی از رویارویی طرف‌های متخاصم در سوریه و دخالت همسایه شمالی سوریه در این نبرد ارائه داد.

در گزارش این مرکز آمده که یک کاروان شامل چندین کامیون حامل تسلیحات، از مرزهای ترکیه گذشته و راهی حلب شده و تحت حفاظت شدید تروریست‌ها به دست داعش رسیده است.

این در حالی است که حلب این روزها صحنه درگیری شدید نیروهای دولتی و تروریست‌های جبهه‌النصره و داعش است.

سخنگوی این مرکز خاطر نشان کرد کاروان از جانب مرز ترکیه آمد و تحت حفاظت چندین گروه مسلح، به راحتی از منطقه گذشت و به سرزمین‌های تحت کنترل داعش رسید.

سخنگوی مرکز روس‌ها همچنین گفت: تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره، به حملات به مواضع نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان ادامه می‌دهند و تمرکزشان بر روی اطراف حلب است.

دولت ترکیه تاکنون بارها از سوی دولت سوریه و ناظران روسی به خرید نفت ارزان داعش و ارسال سلاح برای این تروریست‌ها متهم شده اما هر بار گفته که این ادعاها بی‌پایه و اساس است.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه چندی پیش از «سرگئی لاوروف» همتای کهنه‌کار روس خود خواست که در صورت عدم توفیق در اثبات این ادعا، باقی عمر خود را به تفریح در آنتالیا بپردازد.

روس‌ها تاکنون تصاویر پهپادی متعددی از ورود نفت‌کش های داعش به داخل خاک ترکیه منشر کرده‌اند.

2 روزنامه‌نگار ارشد روزنامه جمهوریت که با انتشار فیلمی از کامیون‌های ترکیه‌ای مملو از سلاح، ارسال سلاح برای تروریست‌های سوریه را ثابت کرده بودند، با شکایت دولت «رجب طیب اردوغان» به زندان افتاده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
زمان و رفتار ترکیه ثابت کرده که ترکیه یکی از حامیان بزرگ تروریسم منطقه ای است و هر گروهی که مورد حمایت ترکیه قرار گیرد به یقین تروریست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
ترکیه از گروه ترکمن احرار الشام حمایت می کند و این موضوع را علنا هم گفته است . گروه احرار الشام در حال جنگیدن با داعش است ادعای کمک ترکیه به داعش یک ادعای مضحک هست که تنها از سوی روسیه و دمشق عنوان شده .
گروه ترکمن احرارالشام از معارضین معتدل اسد است که روسها آنها را تروریست می نامند مانند حزب الله که ایران از آنها حمایت می کند ولی اعراب آن را گروه تروریستی می دانند و بر این اساس ایران را حامی تروریست می دانند . کلا قاریش میش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
ترکیه باید جریمه سختی بابت این حمایت از تروریستهای در سطح منطقه بدهد .
آخرین اخبار